مدیرعامل بانک مسکن خبر داد؛

افتتاح نخستین صندوق زمین و ساختمان

۱۳۹۶/۰۹/۲۵ - ۱۶:۳۳:۲۳
کد خبر: ۶۵۰۱۰۷
افتتاح نخستین صندوق زمین و ساختمان
مدیرعامل بانک مسکن گفت: صندوق های زمین و ساختمان راهکار مناسبی را ایجاد کرده و ریسک مشارکت کنندگان را کاهش داده است.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا به نقل از ایبنا؛ محمدهاشم بت شکن مدیرعامل بانک مسکن در مراسم افتتاح پروژه صندوق زمین و ساختمان نسیم اظهارداشت: صندوق‌های زمین و ساختمان ابزار جدیدی هستند و بانک مسکن به عنوان نهاد توسعه‌ای بخش ساختمان در این نهادسازی مالی کمک کرده است.

وی افزود: در حالت انفرادی بسیاری از ساخت و سازهای شخصی به صورت مشارکت انجام می‌شود اما به شکل عمومی در این زمینه موفق نبوده‌ایم و نمونه آن پروژه هایی است که به سرانجام نرسید.

وی ادامه داد: یونیت های صندوق زمین و ساختمان در فرابورس قابل معامله است و هر زمان مشارکت کننده به پولش نیاز داشته باشد می تواند اقدام به فروش آنها کند. مدیرعامل بانک مسکن تاکید کرد: ریسک دیگر در زمینه مشارکت در ساخت ساختمان، قیمت گذاری بود که صندوق‌های زمین و ساختمان این مشکل را برطرف کرده است.

مدیرعامل بانک مسکن خاطرنشان کرد: ریسک مهم دیگر در این زمینه نحوه خروج از پروژه بود که در صندوق‌های زمین و ساختمان استراتژی خروج از پروژه به شکل مناسبی طراحی شده است.

وی گفت: با توجه به ویژگی های مشخصی که پروژه‌های صندوق زمین و ساختمان دارد برای اولین بار موضوع ضمانت را بر روی فاکتورهای اصلی ساختمان می‌توانیم برای خریداران ارائه کنیم که اطمینان خاطری برای آحاد مردم خواهد بود.

بت شکن افزود: همچنین با توجه به اینکه رییس‌جمهور و وزیر راه و شهرسازی برای احیای بافت فرسوده تاکید زیادی دارند در کنار صندوق‌های زمین و ساختمان که راه‌اندازی شده دو نهاد توسعه‌گر نیز باید راه اندازی شود که در اینصورت بخشی از نهاد سازی مالی و بانکی شکل خواهد گرفت.

وی ادامه داد: بانک‌ها با تجهیز و استفاده از منابع صندوق توسعه ملی برای بافت فرسوده می‌توانند نسبت به تامین مالی بلند مدت و ارزان قیمت متقاضیان بافت فرسوده اقدام کرده و با نرخ تک رقمی برای یک دوره ۱۵ تا ۲۰ ساله تسهیلات دهند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز