روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی کردستان خبر داد؛

توسعه صادرات فرآورده های نفتی به اقلیم کردستان عراق

۱۳۹۶/۰۹/۲۶ - ۱۰:۱۰:۴۶
کد خبر: ۶۵۰۲۸۳
توسعه صادرات فرآورده های نفتی به اقلیم کردستان عراق
مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه کردستان توسعه زیر ساخت های سوخت رسانی و صادرات فرآورده های نفتی به اقلیم کردستان عراق را از پروژه های در دست اقدام و مهم منطقه نام برد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا و به نقل از  روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی کردستان، فریدون یاسمی، مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه کردستان، در این نشست ضمن شرح گزارشی از تامین و توزیع فرآورده های نفتی، مکانیزه شدن فعالیت ها، وضعیت درجه بندی مجاری عرضه و فروش مرزی فرآورده های نفتی را از دیگر پروژه های در دست اقدام عنوان کرد.

فریدون یاسمی در ادامه با اشاره به چارچوب کلی اجرای برندسازی و وظایف حاکمیتی در تحقق برند، به وضعیت موجود عملیات جایگاههای عرضه و نقش و وظایف شرکت ملی پخش در قبال جایگاهها اشاره کرد و افزود: در حال حاضر ۶۶ باب جایگاه عرضه فرآورده های نفتی در استان کردستان فعال است که از این جایگاه ها شش باب آن تحت پوشش برند فعالیت خود را آغاز کرده اند.

وی سپس ایجاد زمینه جدید کسب و کار، اشتغال زایی در استان، ایجاد رقابت با هدف افزایش کیفیت خدمات ارائه شده، گسترش حق انتخاب مصرف کننده، ایجاد رضایت و اطمینان در ذینفعان و پاسخگویی بیشتر و شفاف سازی در عملیات را از پیامدهای مثبت اجرای این طرح عنوان کرد.

یاسمی ادامه داد : در راستای اجرای طرح های همسو با اقتصاد مقاومتی، از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۳۲۰ میلیارد ریال درآمد از محل اجرای فروش مرزی در جایگاه باشماق به خزانه واریز شده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل با افزایش ۱۵۸ درصدی همراه بوده است.

فریدون یاسمی با بیان این که فروش مرزی باک پر نفت گاز از دهم شهریور ماه سال ۹۳ در مرز باشماق آغاز شده است، گفت: اجرای این طرح درآمد حاصل از فروش این فرآورده (نفت گاز) را به میزان قابل توجهی افزایش داده است.

وی همچنین به اقدامات اجرا شده در جهت تسهیل و توسعه صادرات در بازارچه های مرزی استان اشاره و تصریح کرد : در راستای روان سازی عملیات کنترل و فروش فرآورده در پایانه های مرزی باشماق و سیرانبند، هماهنگی و اقدامات سخت افزاری لازم جهت اندازه گیری دیجیتال میزان موجودی نفتگاز باک کامیون ها انجام شده و کنترل موجودی کلیه کامیون ها به صورت سیستمی و الکترونیکی انجام می شود.

یاسمی در ادامه اظهار کرد: شرایط خاص جغرافیایی، وجود زیر ساخت های کشاورزی و صنایع در استان، می طلبد تامین وتوزیع مطلوب فرآورده های نفتی را در راستای ارائه خدمات مطلوب به مشتریان با جدیت خاصی دنبال کرد که اجرای طرح راستی آزمایی اداوات کشاورزی، تشکیل کارگروه جهت تبدیل سوخت واحدهای تولیدی در مسیر گاز و اجرای طرح بومی سازی سهمیه مرغداری ها، بازدید بازرسان ویژه منطقه به صورت منظم از مصرف کنندگان عمده و خرد و برگزاری بیش از نه جلسه کارگروه فرآورده های نفتی استان در هشت ماهه نخست امسال با حضور سازمان های متولی از این دست اقدامات است.

مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه کردستان با بیان اینکه استان کردستان یکی از قطب های کشاورزی کشور است، بیان کرد : برنامه ریزی و تعامل بسیار خوبی با سایر ادارات از جمله جهاد کشاورزی، امور آب منطقه ای جهت تامین سوخت بخش کشاورزی انجام و راهکارهای مناسبی در تامین و توزیع به موقع سوخت کشاورزان در نظر گرفته شده است .

وی به آغاز عملیات تامین و ذخیره سازی سوخت روستاهای استان از ابتدای خرداد اشاره کرد و گفت : وضعیت ذخیره سازی فرآورده های نفتی مطلوب و ناوگان حمل و نقل منطقه فعال و عملیات تامین وتوزیع سوخت در سطح استان به خوبی انجام می شود، ضمن اینکه سوخت مورد نیاز روستاهای استان به ویژه روستاهای صعب العبور تامین و ذخیره سازی شده است.

فریدون یاسمی با اشاره به اجرای طرح های همسو با اقتصاد مقاومتی در پخش منطقه کردستان افزود : از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۲۳ میلیون و ۸۰۰ هزار لیتر نفتگاز به اقلیم کردستان عراق در قالب کمک به معیشت مرزنشینان استان ارسال شده است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه کردستان با بیان این مطلب گفت: در همین راستا از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۲۷ میلیارد و ۶۴۰ میلیون تومان به حساب خزانه واریز شده است که سود حاصل از فروش این فرآورده بین ۱۷ هزار و ۴۳۱ خانوار روستایی مناطق مرزی استان تقسیم شده است.

یاسمی از آمادگی همه‌جانبه نیروهای خدوم این شرکت برای تحویل به موقع نیازهای مردم استان در خصوص فرآورده‌های نفتی در استان خبر داد و افزود: هم‌اکنون ۳۰۰ نیروی رسمی و قراردادی در شهرستان‌های مختلف استان در راستای تامین فرآورده‌های نفتی و توزیع مستمر فعالیت می‌کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: عملکرد و اقدامات پخش منطقه کردستان در خدمت رسانی به شهروندان بسیار مطلوب بوده که امیدوارم با برنامه ریزی و همکاری بیش از پیش مجموعه استان درخدمت رسانی به احاد جامعه موفق و موید باشیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز