بنا به اعلام مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمان؛

کنسولگری انگلیس در کرمان، باغ موزه شرق صنعت نفت خواهد شد

۱۳۹۶/۰۹/۲۶ - ۱۰:۱۱:۳۴
کد خبر: ۶۵۰۳۰۲
کنسولگری انگلیس در کرمان، باغ موزه شرق صنعت نفت خواهد شد
این بنای تاریخی متعلق به دوران زندیه است که شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران با اختصاص بودجه از منابع وزرات نفت اقدام به مرمت و بازسازی بنا کرده است

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا و به نقل از  روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه کرمان؛ مدیر منطقه خبر داد : عملیات مرمت و احیای عمارت "باغ آقا" تا کنون بیش از ۹۰ درصد پیشرفت داشته است و در آینده نزدیک رسماً افتتاح خواهد شد.

جعفر سالاری نسب در ادامه، به برنامه ریزی های انجام شده در راستای چیدمان موزه اشاره کرد و افزود: به همت شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران و با حمایت مدیریت موزه ها و اسناد صنعت نفت، پروژه باغ موزه شرق صنعت نفت در حال انجام است و پیشرفت کار رضایت بخش است.

وی تصریح کرد: به رغم بروز زلزله های اخیر، خوشبختانه بنای باغ موزه شرق صنعت نفت در کرمان از گزند محفوظ بوده و به رغم قدمت عمارت با توجه به اقدامات انجام شده هیچ گونه آسیبی به بنا وارد نشده است.

سالاری نسب افزود: ساختمان کنسولگری قدیم انگلیس واقع در باغ منازل سازمانی نفت مورد توجه استانداری،  منطقه کرمان و مدیریت موزه های و اسناد صنعت نفت قرار گرفت و احیای بنا به منظور ایجاد فضا برای انتقال بخشی از تاریخ مکتوب و شفاهی صنعت پرآوازه نفت در الویت های کاری تعریف شده است.

گفتنی است، این بنای تاریخی متعلق به دوران زندیه است که شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران با اختصاص بودجه از منابع وزرات نفت اقدام به مرمت و بازسازی بنا کرده و امید آن می رود که در آینده نزدیک شاهد افتتاح آن با عنوان باغ موزه شرق صنعت نفت در ایران باشیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز