بانک ملی ایران هشدار داد؛

خطر سوء‌استفاده از شماره تلفن صاحبان فروشگاه‌ها

۱۳۹۶/۱۰/۰۶ - ۰۸:۱۷:۳۶
کد خبر: ۶۵۴۹۳۶
بانک ملی ایران نسبت به سوءاستفاده کلاهبرداران از شماره تلفن همراه صاحبان فروشگاه ها و مراکز خرید هشدار داد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا؛ کلاهبرداران در شگردی جدید از طریق دستگاه های خودپرداز مستقر در فروشگاه ها ضمن شناسایی بانک های فروشندگان هدف، اقدام به افتتاح حساب بانکی با مشخصات شناسنامه های مفقوده یا مسروقه به نام افراد غیر در همان بانک کرده و در زمان تکمیل اطلاعات کارت حساب بانکی نیز شماره تلفن همراه صاحب فروشگاه را درج می کنند.

در ادامه این کلاهبرداران خدمت ارسال پیامک حساب بانکی را نیز فعال کرده و در زمان خرید اینترنتی و یا خرید از طریق موبایل بانک، وجه را به حساب تازه افتتاح شده واریز می کنند که پیامک آن به حساب فروشنده ارسال می شود. صاحبان فروشگاه ها نیز به محض دریافت پیامک واریز وجه و بر اساس عادت بدون توجه به مانده موجودی و شماره حساب قید شده، کالای خریداری شده را به فرد کلاهبردار تحویل می دهند.

بر همین اساس بانک ملی ایران از مردم و مشتریان عزیز به ویژه پذیرندگان پایانه های فروشگاهی تقاضا دارد در هنگام خریدهای اینترنتی و استفاده از سایر درگاه های بانکی برای پرداخت وجه همانند موبایل بانک، نسبت به تطبیق تمامی اطلاعات دریافتی از طریق پیامک از جمله شماره حساب و موجودی آن اقدام کرده و صرفا دریافت پیامک بر اساس مبلغ را ملاک صحت عملیات قرار ندهند.

نظر شما