استاندار خوزستان خبر داد؛

اختصاص ۳۰۰ میلیارد تومان برای آب و فاضلاب اهواز

۱۳۹۶/۱۰/۱۵ - ۱۳:۱۹:۳۲
کد خبر: ۶۵۸۶۱۶
اختصاص ۳۰۰ میلیارد تومان برای آب و فاضلاب اهواز
استاندار خوزستان گفت: 300 میلیارد تومان برای آب و فاضلاب اهواز در سال 96 اختصاص یافت.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا، «غلامرضا شریعتی» استاندار خوزستان در مراسم بهره‌برداری از افتتاح آزمایشگاه باکتریولوژی آبفای اهواز گفت: همین میزان اعتبار نیز برای سال آینده برای اصلاح شبکه های فرسوده آب شهری لحاظ شده است.

وی افزود: هدر رفت آب در شبکه های آب شهری ناشی از فرسودگی خطوط انتقال آب استان در حال حاضر 45 درصد است و این در حالی است که متوسط هر هدر رفت آب از این طریق 25 درصد است و امیدواریم پس از هزینه کردن حدود 10 هزار میلیارد ریال در نظر گرفته شده برای این بخش، هدر رفت آب در استان به میانگین کشوری برسد.

استاندار خوزستان ادامه داد: دریافت گواهینامه بین المللی ایزو 17025 توسط شرکت آب و فاضلاب اهواز تضمینی برای کیفیت آب و ایجاد اطمینان خاطر برای شهروندان اهوازی است زیرا میزان کیفیت از سوی شرکت های معتبر خارجی تایید می شود که موجب اطمینان بخشی شهروندان و تضمین آبفا می شود.

استاندار خوزستان از تخصیص اعتبار به شبکه فاضلاب استان خبر داد و گفت: تاکنون 40 کیلومتر خط لوله2 هزار اینچ از این طرح اجرا شده و تعهد شرکت پیمانکار اجرای 72 کیلومتر دیگر تا پایان امسال است و با با اجرایی شدن طرح آبگیر سد دز، همه طرح های آب در استان تعیین تکلیف شده و شاهد افزایش کیفیت آب و ساماندهی فاضلاب در استان خواهیم بود.

شریعتی افزود: در حوزه کارون وضعیت بحرانی است و میزان بارندگی کم است به شکلی که بیش از 60 درصد آب اهواز از کانال غدیر تامین می شود بنابراین باید آب را مدیریت کنیم تا در خشکسالی با مشکل مواجه نشویم.

وی ادامه داد: در بحث آب شرب نیز تلاش می کنیم طرح انتقال آب غدیر را کامل کرده و از رودخانه دز به شهرهای استان برسانیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز