معاون صادراتی وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد؛

رشد ۲۲ درصدی صادرات زعفران در خراسان جنوبی

۱۳۹۶/۱۰/۱۷ - ۰۹:۴۰:۳۵
کد خبر: ۶۵۹۳۵۶
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور صادرات و رئیس سازمان توسعه تجارت ایران به ظرفیت های صادراتی خراسان جنوبی اشاره کرد و گفت: صادرات زعفران خراسان جنوبی رشد ۲۲ درصدی و صادرات کاشی و سرامیک استان نسبت به سال گذشته 6 درصد رشد داشته است.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا، به نقل از  شاتا، «مجتبی خسروتاج» معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور صادرات در مراسم تقدیر از صادرکنندگان نمونه خراسان با بیان اینکه همه کشورها توسعه صادرات در توسعه ملی را دنبال می کنند، گفت: اعتقاد ما نیز بر این است که توسعه صادرات نیازمند هدف گذاری و برنامه ریزی دقیق است.

وی بیان کرد: سرمایه‌دار ترین کشورها مناطقی هستند که برای خود مزیت‌های رقابتی تعریف می کنند و این امر باید در ایران و خراسان جنوبی مورد توجه قرار گیرد.

معاون وزیر در امور صادرات و رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران با بیان اینکه در حال حاضر در برخی از اقلام مشکل رقابتی و قیمت داریم تصریح کرد: متاسفانه در برخی از موارد، از ابتدای امر ظرفیت های رقابتی، نرخ برگشت سرمایه، رقبا و بازارها را نمی بینیم.

خسروتاج با بیان اینکه صحنه اقتصاد، تجارت و صادرات مانند یک مسابقه است، افزود: فعالان اقتصادی اسب سواران این مسابقه بوده که باید مسئولان زمینه مسابقه را فراهم کنند.

وی تاکید کرد: یکی از وظایف دولت این است که با رفع قوانین و مقررات و پرداخت تسهیلات، زمینه رقابت سازنده را در میدان مسابقه فراهم کنند.به هر میزان که موانع میدان مسابقه بیشتر باشد، توان رقابت نیز سخت تر خواهد شد.

وی با اشاره به مشکلات مرزنشینان بیان کرد: تا زمانی که یک مرزنشین بتواند تجارت سالمی برقرار کند، مشکلی با فعالیت وی نداریم.

معاون وزیر در امور صادرات و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران ادامه داد: اعتقاد داریم به هر میزان که دولت دخالت کمتری داشته باشد، تولیدکنندگان بهتر وارد بازار جهان می شوند.

وی با بیان اینکه امروزه صنایع فولادی کشور نقش مهمی در صادرات ایفا می کنند، اظهار کرد: اگر به دنبال توسعه صادرات هستیم، باید به فرصت های سرمایه گذاری نیز توجه کنیم.

خسروتاج با بیان اینکه در حال حاضر سازمان توسعه تجارت در فهرست شرکت های توسعه ای قرار ندارد، افزود: اگر در لیست سازمان های توسعه ای قرار گیریم، می توانیم در چندین پروژه صادراتی کار مشترک انجام دهیم.

وی بیان کرد: امروز همه کشورها نکات تمایز خود از دیگر مناطق را شناسایی کرده اند، گفت: ما نیز در ایران و خراسان جنوبی باید نکات متمایز خود را شناسایی کنیم.

خسروتاج با بیان اینکه همچنین در هیچ کشوری دفتر نمایندگی نداریم، گفت: تنها ۲۰ رایزن بازرگانی در سفارت خانه داریم.

معاون وزیر در امور صادرات و رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران بیان کرد: صادرکننده باید به بازارهای جهانی ورود پیدا کند که این امر با ایجاد دفتر نمایندگی نیز میسر می شود.

وی با اشاره به شرایط کنونی اقتصاد در جامعه بیان کرد: به دلیل برخی از شرایط روانی و کاذب، نرخ ارز به نفع صادرکننده حرکت کرده که باید از این امر استفاده کند.

خسروتاج به ظرفیت های صادراتی خراسان جنوبی اشاره کرد وافزود صادرات زعفران خراسان جنوبی از رشد ۲۲ درصد ی و صادرات کاشی و سرامیک استان نسبت به سال گذشته 6 درصد رشد داشته است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز