وزیر صنعت، معدن و تجارت در مراسم اهدای نشان امین الضرب مطرح کرد:

ایجاد سهولت و روانی فضای کسب و کار، مهمترین نیاز اقتصاد/ تولیدگران کشور با تلاش بی وقفه راه «امین الضرب» را ادامه می‌دهند

۱۳۹۶/۱۰/۱۸ - ۱۳:۵۲:۰۴
کد خبر: ۶۶۰۰۸۶
ایجاد سهولت و روانی فضای کسب و کار، مهمترین نیاز اقتصاد/ تولیدگران کشور با تلاش بی وقفه راه «امین الضرب» را ادامه می‌دهند
ایجاد سهولت و روانی فضای کسب و کار، مهمترین نیاز اقتصاد/ تولیدگران کشور با تلاش بی وقفه راه «امین الضرب» را ادامه می‌دهند وزیر صنعت، معدن و تجارت ایجاد سهولت و روانی در فضای کسب و کار را مهمترین نیاز اقتصاد امروز کشور دانست و گفت: فعالان عرصه تولید کشور با تلاش بی وقفه راه «امین الضرب» را ادامه می دهند‌.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا به نقل از شاتا، محمد شریعتمداری در دومین دوره اهدای نشان کارآفرینی «امین الضرب» به مناسبت ۱۳۴ سالگی تاسیس اتاق تهران در تالار وحدت با اشاره به آیه ای از قرآن که در وصف مومنانی است که بر سر عهدی که با خدای خود بسته اند، صادقانه ایستاده اند،تصریح کرد: نمونه اعلای این مومنان که در این آیه شریفه مورد اشاره قرار گرفته است، شهدا هستند.

وی با اشاره به کلمه «صدق» در ابتدای این آیه و آیات ۸ و ۱۴ سوره احزاب افزود: تعبیر مفسیرین از کلمه صدق عمل صادقانه همراه با ایمان است و در زندگی «امین الضرب» این عمل صالح به خوبی دیده می شود. این عمل صالح در طول تاریخ ماندگار ماند و امروز با افتخار از آن یاد می کنیم و به بهانه آن از شایستگان حوزه تولید کشور تقدیر و تشکر به عمل می آوریم.

شریعتمداری جامع نگری را از شاخصه های مهم «امین الضرب» دانست و گفت: این شخصیت ارزنده تنها به تجارت و صنعت نپرداخت و به مردم خدمت کرد.در قحطی سال ۱۲۸۸ با انتقال گندم مازندران به تهران جمع کثیری از مردم را نجات داد، در منصب قانونکذاری صادقانه به مردم خدمت کرد و به خاطر فکر و اندیشه اسلام پویا و روشن و همراهی با سید جمال الدین اسدآبادی مورد اذیت و آزار حکومت وقت قرار گرفت.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه عمل صالح خانواده «امین الضرب» امتداد داشت، اضافه کرد: یکی از مظاهر این امتداد فرزندان گرانقدر این شخصیت ارزنده است که دکتر حداد مهدوی از آن جمله است. تاسیس انجمن معارف در دوران مظفری نیز از اقدامات ارزنده و نمونه عمل صالح «امین الضرب» بود.

شریعتمداری از اعتدال و میانه روی به عنوان یکی از نشانه های عمل صالح دانست و گفت: در وصیت نامه «امین الضرب» میانه روی و تعادل توصیه و سفارش شده است. موضوع صبر نیز به عنوان یکی دیگر از نشانه ها و تعابیر عمل صالح در این وصیت نامه مشهود است و به همین خاطر «امین الضرب» را می توان از آمران عمل صالح شناخت و معرفی کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه فعالان تولید امروز پا جای پای این امران عمل صالح می گذارند، افزود: نیکانی که در پیچ و خم مقررات تو در تو و پیچیده و در وضعیت تحریم و پسا برجام( حاصل تلاش های سیاستمدار چیره دست دکتر ظریف) ، در شرایط رونق و رکود اقتصادی کشور از تلاش بی وقفه باز نایستادند و خود را به مقصد نهایی تولید ( این کار مقدس در کشور) رساندند، راه «امین الضرب» را ادامه می دهند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به تلاش های خود در احیای اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران ادامه داد: در دوران وزارتم در وزارت بازرگانی تلاش کردم تا اتاق بازرگانی تهران، شجره طیبه ای که به اقتصاد کشور خدمت می کند و نامش در زیر نام اتاق ایران مخفی مانده بود، احیا شود و مجددا پا به عرصه تلاش بگذارد.

شریعتمداری با اعلام اینکه در حال حاضر ۸ هزارر و ۵۰۰ واحد صنعتی و تولیدی کوچک و بزرگ در کشور مشغول به فعالیت هستند، تصریح کرد: روح امید در جامعه وجود دارد و با همه مشکلاتی که در حوزه بانک، بیمه و مقررات دست و پاگیر اگر به امید در بنگاه ها توجه کنیم به نقاط خوبی خواهیم رسید.

وی ایجاد سهولت و روانی در فضای کسب و کار را مهمترین نیاز اقتصاد امروز کشور دانست و گفت: دولت، مجلس و اتاق های بازرگانی به عنوان پارلمان بخش خصوصی در این زمینه گام‌های موثری بردارند تا کارآفرینان و کارآفرینی( این کار مقدس ) از درخشندگی بیشتری برخوردار شود.

 

 

نظر شما