بنابر اعلام رویترز؛

ارزش دلار و طلا افت کرد

۱۳۹۶/۱۰/۱۹ - ۱۴:۰۳:۴۹
کد خبر: ۶۶۰۵۷۵
ارزش دلار و طلا افت کرد
شاخص بورس آسیا در روز سه شنبه با رشد شروع به کار کرد؛ در حالی که ارزش دلار و طلا با روند نزولی روبرو شد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا، به نقل از رویترز، شاخص بورس کشورهای آسیایی در روز سه شنبه به ثبت رکودی جدید نزدیک شد؛ ضمن اینکه ارزش ین به دلیل کاهش برنامه خرید اوراق قرضه بانک مرکزی ژاپن، جهش زد.

بر همین اساس میانگین شاخص بورس آسیا-اقیانوسیه در منطقه خارج از ژاپن با ۲ دهم درصد افزایش به ۵۹۰.۸۹ واحد رسید که نزدیک به بیشترین رکورد خود از نوامبر سال ۲۰۰۷ میلادی به بعد که ۵۹۱.۵۰ واحد ثبت شده بود، رسید. شاخص بورس کاسپی کره جنوبی هم ۰.۲ درصد بالا آمد؛ اما میانگین شاخص شرکت های فناوری آسیایی بدون تغییر بود؛ این در حالی است که از ابتدای سال جاری میلادی بیش از ۵ درصد رشد را تجربه کرده اند.

شاخص بورس نیکی ژاپن ۰.۵ درصد جهش زد و در ابتدای سال جاری میلادی شاخص بورس این کشور به بیشترین سطح خود از سال ۱۹۹۱ میلادی بعد رسیده بود. البته در آمریکا شاخص داوجونز ۰.۰۵ درصد کاهش پیدا کرد؛ اما شاخص اس اند پی ۵۰۰ و نزدک هر کدام به ترتیب ۰.۱۷ درصد و ۰.۲۹ درصد افزایش داشتند.

در بازار جهانی ارز، هر دلار به ۱۱۲.۶۳ ین رسید که حاکی از اوفت ۰.۴ درصدی دلار در برابر پول ژاپن دارد. یورو با روندی یکنواخت به ۱.۱۹۶۹ دلار رسید و از بیشترین سطح خود در ۴ ماه اخیر که رقم ۱.۲۰۸۹ دلار بود، فاصله گرفت؛ ضمن اینکه در برابر ین با ۳ دهم کاهش به ۱۳۴.۸۵ ین رسید. شاخص دلار در برابر ۶ سبد اصلی ارز جهان با یک دهم درصد کاهش به ۹۲.۲۶۹ واحد رسید.

همچنین قیمت منطقه ای طلا هم با ۲ دهم درصد کاهش به یکهزار و ۳۱۸ دلار و ۱۱ سنت رسید که از بیشترین قیمت خود در ۳ ماه و نیم اخیر که در هفته گذشته رقم خورده بود، فاصله گرفت.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز