رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس خبر داد؛

تصویب لایحه اصلاح قانون امور گمرکی

۱۳۹۶/۱۰/۲۳ - ۱۴:۰۴:۴۷
کد خبر: ۶۶۲۱۰۰
تصویب لایحه اصلاح قانون امور گمرکی
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: لایحه اصلاح قانون امور گمرکی پس از تصویب در کمیسیون اقتصادی مجلس در نوبت طرح در صحن علنی مجلس شورای اسلامی قرار گرفته است و پیش بینی می شود در صحن علنی مجلس نیز تصویب و از سال آینده اجرایی شود.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا، رئیس کل گمرک ایران و رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی باهم دیدار کردند.

در این دیدار  پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، بر حمایت مجلس از طرح ها و برنامه های گمرک ایران تاکید و ۲ اقدام مهم مجلس برای کمک به گمرک در سال ۱۳۹۷ را تشریح و گفت: مجلس شورای اسلامی تمامی اعتبارات پیش بینی شده برای تجهیز گمرکات به امکانات و دستگاه های پیشرفته کنترلی را بودجه سال ۱۳۹۷ تصویب می کند تا روند تجهیز گمرکات کشور در سال آینده با سرعت مناسبی پیگیری شود.

وی همچنین از تصویب لایحه اصلاح قانون امور گمرکی در مجلس خبر داد و افزود : لایحه اصلاح قانون امور گمرکی پس از تصویب در کمیسیون اقتصادی مجلس در نوبت طرح در صحن علنی مجلس شورای اسلامی قرار گرفته است و پیش بینی می شود در صحن علنی مجلس نیز تصویب و از سال آینده اجرایی شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در ادامه بر حمایت از برنامه های گمرک ایران برای توسعه سامانه های الکترونیکی و شفافیت  تاکید و با تقدیر از زحمات رئیس کل گمرک ایران بر حمایت مجلس از روند اصلاحات نظام گمرکی تاکید کرد.

«فرود عسگری» رئیس کل گمرک ایران نیز در این دیدار از حمایت های رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در پیشبرد اهداف و برنامه های گمرک تقدیر و تشکر کرد و گفت : گمرک ایران در تازه ترین اقدام "اظهار قبل از ورود کالا" را در بزرگترین گمرک کشور اجرایی کرده که اقدامی مهم و اساسی در حمایت از تولید و تسهیل و توسعه تجارت به شمار می آید.

عسگری در ادامه از برنامه گمرک برای استقرار سامانه جامع گمرکی در مناطق آزاد خبر داد و گفت : این سامانه در منطقه آزاد اروند به عنوان اولین منطقه آزاد بر اساس تفاهم نامه گمرک و سازمان منطقه آزاد پیاده سازی شده است.

نظر شما