وزیر جهاد کشاورزی:

اتحادیه ها و تعاونی ها در ایجاد زنجیره تولید باید فعال تر شوند

۱۳۹۶/۱۰/۲۴ - ۰۹:۰۸:۰۰
کد خبر: ۶۶۲۳۴۲
اتحادیه ها و تعاونی ها در ایجاد زنجیره تولید باید فعال تر شوند
وزیر جهاد کشاورزی بر تامین نهاده ها، بازاررسانی محصولات و ایجاد زنجیره های تولید توسط اتحادیه ها و تعاونی های تولیدی و روستایی تاکید کرد.
به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، مهندس محمود حجتی امروز در گردهمایی مدیران ستادی و استانی سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران و مدیران عامل اتحادیه های مرکزی و استانی سراسر کشور گفت: اتحادیه ها و تعاونی های تولیدی و روستایی باید برنامه ریزی برای تامین نشا، بذر و کود مورد نیاز بهره برداران را داشته باشند و بتوانند برای محصولات کشاورزی بازار رسانی کنند.
وی با بیان این که اتحادیه ها و تعاونی ها در ایجاد زنجیره تولید نقش کم رنگی تا کنون داشته اند، خواستار فعال تر شدن آنان در این حوزه و رفع دغدغه تولید کنندگان در حوزه پس از تولید محصولات شد.
وزیر جهاد کشاورزی در عین حال از اتحادیه ها و تعاونی های تولید خواست با همفکری و همکاری برای حل مشکلات کشاورزان و مردم بیشترتلاش کنند.
وی همفکری و هم نظری را اساس یک حرکت جمعی دانست و اظهار داشت: مجموعه ای که یک هدف را انتخاب می کند اگر همفکر و هم نظر باشند، نتیجه کار هم افزایی خواهد شد و زودتر به هدف می رسند وبرای مشکلات راه حل مشترک پیدا می کنند.
حجتی نهاد سازی را گامی مهم بعد از نگاه و نظر مشترک در عرصه فعالیت های جمعی و تعاونی عنوان و تصریح کرد: محوری ترین مسوولیت سازمان مرکزی تعاون روستایی نهاد سازی فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی است و هدف ما هم ساختن همین نهاد ها است.
وی ارزیابی عملکرد در بخش اقتصادی را ضروری خواند و گفت: در بخش اقتصادی همواره باید خود را ارزیابی کنیم و ببینیم در چه نقطه ای بودیم و اکنون در کجا هستیم و توانمندی اقتصادی واحدهای ما در چه سطحی است.
حجتی با بیان این که ظرفیت های زیادی در اتحادیه ها و تعاونی های کشاورزی وجود دارد، بر تعریف شاخص های احرازصلاحیت های مدیریتی در این مجموعه ها تاکید کرد.
وی افزود: مدیر عامل تعاونی های تولید و روستایی باید به روز، متخصص، توانمند، سالم و ایثارگر باشند تا بتوانند مشکلات روستاها را حل کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز