مدیر سابق امور بین‌الملل شرکت ملی نفت ایران:

فیلم های منتشر شده در فضای مجازی از کشتی نفتکش صحت ندارد/ اگر غواصان بتوانند خود را به داخل کشتی برسانند، احتمال پیدا کردن پیکرها وجود دارد

۱۳۹۶/۱۰/۲۶ - ۱۱:۰۸:۵۶
کد خبر: ۶۶۳۳۵۷
فیلم های منتشر شده در فضای مجازی از کشتی نفتکش صحت ندارد/ اگر غواصان بتوانند خود را به داخل کشتی برسانند، احتمال پیدا کردن پیکرها وجود دارد
مدیر سابق امور بین‌الملل شرکت ملی نفت ایران گفت: اگر غواصان بتوانند خود را به داخل کشتی برسانند، احتمال پیدا کردن پیکرها وجود دارد.

«سیدمحسن قمصری»، مدیر سابق امور بین‌الملل شرکت ملی نفت ایران، در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا درباره جزییات حادثه نفتکش «سانچی» گفت: محموله توسط خریدار بیمه شده و  ضرر و زیان خریدار از طرف بیمه جبران می شود. زمانی که محموله ای خریداری می شود، مسئولیت و ریسک آن با خریدار است و چون خریدار کشور کره جنوبی بوده، خود پیگیر وضعیت بیمه این محموله خواهد بود.

او در خصوص انتشار فیلم هایی در فضای مجازی از لحظه برخورد کشتی چینی با نفتکش که شبهاتی در اذهان عمومی ایجاد کرد، گفت: تمام این ها حدسیات است زیرا این تصادف در ساعت 8 شب به وقت محلی و 120 مایلی ساحل اتفاق افتاده و در آن لحظه هوا تاریک بود، در حالی که در فیلم منتشر شده، هوا روشن است و نباید به آن اعتماد کرد.

قمصری در خصوص شایعات برخورد موشک از طرف آمریکا به کشتی گفت: این احتمال برای تشویش افکار عمومی مطرح شده و شایعه است.

او در خصوص لکه نفتی ایجاد شده تصریح کرد: شرایط آب و هوایی و جریان آب در این قضیه بسیار موثر است. احتمال اینکه جریان آب و آب و هوا، لکه را به طرف ساحل و یا اینکه خلاف جهت ساحل و رو به اقیانوس ببرد، وجود دارد. این نفتکش در 120 مایلی ساحل دچار سانحه شد اما در 300 مایلی دریا به عمق آب رفت.

مدیر سابق امور بین‌الملل شرکت ملی نفت ایران افزود: احتمال اینکه پیکر این عزیزان پیدا شود، وجود دارد ولی این موضوع بستگی به نوع سوختگی اجساد دارد و اینکه در چه فاصله ای از محل حادثه حضور داشته باشند. به صورت قطعی نمی توان در این خصوص اظهار نظر کرد و همه اینها بستگی به این دارد که غواصان بتوانند وارد کشتی شوند.

او ادامه داد: بر اساس قراردادی که شرکت ملی نفتکش با کره جنوبی داشته و طبق بیمه محموله، شرکت ملی پیگیر ضرر و زیان های این حادثه اعم از خود کشتی و بیمه کارکنان است.

مدیر سابق امور بین‌الملل شرکت ملی نفت ایران با تکذیب پخش فیلم دقایق اولیه صدا و سیما  از کشتی که در حال سوختن بود، گفت: این فیلم متعلق به کشتی ای است که چند سال پیش در جریان جنگ نفتکش ها در خلیج فارس آتش گرفت و غرق شد. به هیچ یک از فیلم ها و عکس های منتشر شده نمی‌توان اعتماد کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز