سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۷ خبرداد؛

بیماران ناباروری و نازایی مشمول بیمه سلامت قرارگرفتند

۱۳۹۶/۱۰/۲۶ - ۱۸:۵۳:۱۸
کد خبر: ۶۶۳۶۵۳
بیماران ناباروری و نازایی مشمول بیمه سلامت قرارگرفتند
سخنگوی کمیسیون تلفیق گفت: دولت مکلف است بخشی ازخدمات دارویی بیماران ناباروری و نازایی را مشمول بیمه سلامت قرار دهند و بخشی از هزینه بیماران نتابولیک، ام اس و اوتیسم را مانند بیماران خاص محاسبه و پرداخت کند.

«علی اصغر یوسف نژاد» در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا  درباره آخرین مصوبات کمیسیون تلفیق گفت: به منظور تشویقتولید کنندگان و تسویه مطالبات  بانک ها و موسسات مالی چنان چه مشتریان بدهی خود را تا پایان شهریور ماه تسویه کنند، بانکها و موسسات مالی مکلف هستند اصل و سود خود را بدون احتساب جرایم، دریافت و تسویه کنند.

وی ادامه داد: دولت مکلف است بخشی ازخدمات دارویی بیماران ناباروری و نازایی را مشمول بیمه سلامت قرار دهند و بخشی از هزینه بیماران نتابولیک، ام اس و اوتیسم را مانند بیماران خاص محاسبه و پرداخت کند.

یوسف نژاد گفت: دولت مجاز است، در جهت حمایت از تولید محصولات کشاورزی در قالب جبران بخشی از یارانه سود و کارمزد تسهیلات بانکی کمکهای بلاعوض، پرداخت یارانه ها و سایر مشوق ها از محل طرح های کمک های فنی وحرفه ای و بخش کشاورزی و منابع طبیعی آب پرداخت کند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق ادامه داد: دولت و وزارت بهداشت و درمان با همکاری سازمان های بیمه گر پایه سلامت مکلف است حداکثر ظرف مدت 2 ماه نسبت به اصلاح نظام پرداخت برای حداقل120 خدمت که دارای بار مراجعه بالا و هزینه بالا هستند اقدام کند.

یوسف نژاد تصریح کرد: پرداخت سازمان های بیمه گر درمانی در بیمه پایه برای خدمات سرپایی تخصصی حداکثر ظرف مدت 3 ماه پس از تحویل اسناد ثبت شده درشهرهای زیر 100هزار نفر اجرایی شود و پرداخت به ارائه کنندگان خدمات درسطوح مختلف درمناطق مختلف در اولویت قرار گیرد .

سخنگوی کمیسیون تلفیق در پایان گفت: دولت مکلف است نسبت به تدوین پروتکل مورد نیاز و خدمات پایه سرپایی عمومی وتخصصی با استفاده از راهنمایی بالینی برای حداقل 70 خدمت درمدت 3ماه اقدام کند.

نظر شما