رییس کمیته بندری و دریایی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی:

جانباختگان کشتی سانچی شهید خدمت هستند/ شهید نامیدن آنها مستلزم قانون جدید است

۱۳۹۶/۱۱/۰۱ - ۱۱:۰۶:۱۴
کد خبر: ۶۶۴۴۴۵
جانباختگان کشتی سانچی شهید خدمت هستند/ شهید نامیدن آنها مستلزم قانون جدید است
رییس کمیته بندری و دریایی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: اگر بخواهیم از خدمه سانچی به عنوان شهید یاد کنیم، باید به صورت قانون تصویب شود و تا زمانی که این قانون تصویب نشود، این عزیزان مرحوم تلقی می شوند.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا؛ «حسین هاشمی تختی»، نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی  و رییس کمیته بندری و دریایی کمیسیون عمران، ضمن اظهار تاسف از حادثه کشتی سانچی در خصوص وضعیت شهید خدمت این جانباختگان به خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا گفت: این موضوع در حال بررسی است و تا زمانی که اطلاعات دقیق تری ارائه نشود، نمی‌توانیم در خصوص سانحه نفتکش و نتایج بعد از آن اظهار نظر کنیم.

او گفت: این موضوع در دستور کار کمیسیون انرژی و سیاست خارجی مجلس است و احتمال بررسی این موضوع به صورت میدانی وجود دارد. همه اینها مستلزم این است که اطلاعات دقیق‌تری در اختیار ما قرار بگیرد.

هاشمی تختی گفت: جایگاه عزیزان از دست رفته در سانحه کشتی نفتکش مطمئنا نزد خداوند شهید است اما این عزیزان براساس قانون شهید محسوب نمی شوند اما درخواست نمایندگان این است  افرادی که خالصانه در راه خدمت به وطن از جان گذشتگی می کنند و به رحمت خدا می روند، ارزش‌شان کمتر از شهید نباشد. تا زمانی که این موضوع به صورت قانون تصویب نشود، نمی توان در این باره اظهار نظر کرد.

او در پاسخ به این سوال که چه تفاوتی در حقوق و مزایای «شهید خدمت» با «شهید» وجود دارد؟ گفت: این تفاوت بر اساس حقوق در چارچوب قانون امور استخدامی کشور تعیین شده است.

او تصریح کرد: اگر بخواهیم از خدمه سانچی به عنوان شهید یاد کنیم، باید به صورت قانون تصویب شود و تا زمانی که این قانون تصویب نشود، این عزیزان مرحوم تلقی می شوند.

هاشمی تختی  اضافه کرد: طرحی در این باره به مجلس ارائه نشده است. وزیر کار باید این موضوع را در قالب لایحه به مجلس ارائه دهد که مطمئنا مجلس نظر مثبتی به آن خواهد داشت.

رییس کمیته بندری و دریایی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در صورتی که دولت لایحه ای ارائه ندهد به ناچار مجلس به این موضوع ورود پیدا می کند. به احتمال زیاد پس از بررسی لایحه بودجه 97 به این موضوع رسیدگی خواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز