وزیر نفت تشریح کرد؛

دروغ شاخدار درباره نفت کش سانچی

۱۳۹۶/۱۰/۲۹ - ۱۱:۲۸:۵۲
کد خبر: ۶۶۴۶۲۱
دروغ شاخدار درباره نفت کش سانچی
وزیر نفت گفت: اینکه گفته می‌شود، مقصد نفتکش سانچی کره شمالی بوده دروغی شاخدار است.

  به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا، به نقل از خانه ملت، «بیژن نامدار زنگنه» وزیر نفت با اشاره به جانباختن خدمه نفتکش سانچی گفت: این نفتکش که قرارداد آن بر اساس فوب بوده برای مقصد کره جنوبی بار زده بود و اینکه گفته می‌شود که مقصد این کشتی کره شمالی بوده دروغی شاخدار است چرا که مالک محموله شرکت هانماتوتال کره جنوبی بوده که این محموله را برای یکی از پالایشگاه‌های خود حمل می‌کرد. ارزش محموله نفتکش حدود ۶۰ میلیون دلار بوده و شرکت کره‌ای محموله خود را بیمه کرده است.

وزیر نفت با بیان اینکه در بارنامه جزئیات محموله این کشتی نفتکش مشخص است، افزود: ارزش محموله نفتکش حدود ۶۰ میلیون دلار بوده و شرکت کره‌ای محموله خود را بیمه کرده البته ما بدون توجه به اینکه این کشتی بیمه بوده پولمان را وصول می‌کنیم، لذا پول وزارت نفت از فروش این محموله سر جایش بوده و ما پولمان را دریافت می‌کنیم.

وی ضمن تسلیت به خانواده‌هایی که عزیزانشان را در این حادثه از دست داده‌اند، ادامه داد: شکایت از چینی‌ها در صورت محرز شدن کوتاهی‌شان با شرکت ملی نفتکش است و باید از این شرکت پرسیده شود که چه اقدامی می‌کند.

وزیر نفت تصریح کرد: بر اساس قواعد بین‌المللی، سازمان کشتیرانی جهانی IMO این موضوع را بررسی می‌کند و مسئله مهم در این حادثه جان افراد از دست رفته است.

نظر شما
پرونده ویژه