نماینده ماهنشان در مجلس شورای اسلامی:

واردات‌مان بی‌رویه و بدون مرز است

۱۳۹۶/۱۱/۰۱ - ۰۵:۵۵:۳۹
کد خبر: ۶۶۴۹۴۹
واردات‌مان بی‌رویه و بدون مرز است
نماینده ماهنشان در مجلس شورای اسلامی گفت: کمیسیون های تخصصی باید اقلام تخصصی مورد نیاز خود را به دولت اعلام کنند.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا؛ «سیدمرتضی خاتمی»، نماینده مردم ماهنشان زنجان در مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا در خصوص اینکه برنامه مجلس برای افزایش صادرات و کاهش واردات در سال آینده چه خواهد بود، گفت: مجلس برای افزایش صادرات و کاهش واردات در قالب برنامه ششم توسعه و در بودجه سنواتی، تدابیری اندیشیده است. اما ناهماهنگی هایی وجود دارد که سبب می شود گاهی واردات مان بی رویه و بدون منطق شود و این تناقضات، مشکل ساز است.

او تشریح کرد: اگر ما این هدف را رعایت کنیم که در چه زمینه هایی نیاز به واردات نداریم به خودکفایی خواهیم رسید.

خاتمی گفت: کشورهای توسعه یافته را مشاهده می‌کنیم که اقلام و کالاهای خاصی را مشمول هدف‌گذاری برای تولید ملی و تولید داخلی قرار می دهند به این صورت اقتصاد آنها پیشرفت می کند.

او افزود: الزامی نیست اقلامی که در  داخل تولید می‌شود را وارد کنیم، متاسفانه مرزبندی وجود ندارد و این سبب بروز مشکل می شود.

نماینده ماهنشان در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که برنامه مجلس برای اینکه با مشکلاتی در این زمینه مواجه نشویم، گفت: مجلس در قالب برنامه ششم توسعه و بودجه‌های سنواتی سعی می کند، قوانین را رعایت کند. مجلس لازم است به صورت جد به این بخش وارد شود و کمیسیون های تخصصی اقلام تخصصی مورد نیاز کشور را به دولت اعلام کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز