رییس اتحادیه پیراهن دوزان و پیراهن فروشان تهران:

کلنگ ساخت ساختمان پلاسکو بهمن‌ماه زده خواهد شد/ دولت دستور داد اما بانک‌ها وام پرداخت نمی‌کنند

۱۳۹۶/۱۰/۳۰ - ۱۴:۰۰:۴۲
کد خبر: ۶۶۵۱۳۷
کلنگ ساخت ساختمان پلاسکو بهمن‌ماه زده خواهد شد/ دولت دستور داد اما بانک‌ها وام پرداخت نمی‌کنند
رییس اتحادیه پیراهن دوزان و پیراهن فروشان تهران گفت: طبق گفته رییس بنیاد مستضعفان، بهمن ماه امسال کلنگ ساخت ساختمان پلاسکو زده خواهد شد.

«مجتبی درودیان»، رییس اتحادیه پیراهن دوزان و پیراهن فروشان تهران، در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا در خصوص آخرین وضعیت کسبه پلاسکو پس از گذشت یکسال گفت: مشکل فعلی ما ساخت و ساز ساختمان پلاسکو است و باید مشخص شود، زمان ساخت و ساز چه زمانی خواهد بود.

او اضافه کرد: طبق گفته رییس بنیاد مستضعفان، بهمن ماه امسال کلنگ ساخت ساختمان پلاسکو زده خواهد شد. اما زمانی که قسمت شمالی ساختمان سالم و کسبه حضور دارند و هیچ قراردادی در مورد نحوه تخریب و ساخت بسته نشده، سوال اینجاست که چگونه بدون کسب رضایت می توانند همه ساختمان را تخریب کنند.

درودیان تشریح کرد: ابتدا باید تکلیف 286 واحد تعیین و قراردادی با کسبه بسته و مشخص شود که این ساختمان در عرض چند سال ساخته خواهد شد. باید متراژ مغازه‌ها مشخص شود که پس از ساخت، اوضاع کسبه چگونه خواهد شد.

او تاکید کرد: تا به امروز فقط یک نفر توانسته طبق مصوبه کارگروه دولت، وام دریافت کند. مصوبه کارگروه دولت به این صورت است که وام 300میلیونی با سود 18 درصد 3 ساله (36 ماه) با یک سال تنفس با ضمانت 1 نفر داده می شود و فقط یک نفر، توانسته طبق این مصوبه وام دریافت کند.

رییس اتحادیه پیراهن دوزان تصریح کرد: 120 نفر تا به امروز تقاضای وام داده اند، چنانچه همه کسبه که 600 نفر هستند، مطمئن شوند که بانک ها وام را پرداخت خواهند مطمئنا نسبت به دریافت اقدام خواهد شد.

او افزود: آخرین جلسه ای که در بانک مرکزی برگزار شد، نمایندگان کلیه بانک ها در این جلسه حضور داشتند و همگی عنوان کردند که ما به هیچ عنوان طبق مصوبه کارگروه دولت وامی به کسبه ساختمان پلاسکو پرداخت نخواهیم کرد.

درودیان تصریح کرد: بانک ها می‌خواهند با شرایط عادی و بدون مصوبه کارگروه دولت که سود بیشتری داشته باشند، وام بدهند در حالیکه دولت دستور وام را داده ولی بانک ها نسبت به پرداخت آن کوتاهی می کنند.

رییس اتحادیه پیراهن دوزان در پایان گفت: بنده از روز اول این پیشنهاد را مطرح کردم که یک بانک، یک شعبه را بانک عامل مشخص کند تا کسبه به راحتی وام خود را دریافت کنند، زیرا پراکندگی در بین شعبات باعث می شود تا بانک ها سلیقه ای رفتار کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز