یک منبع آگاه در بانک مرکزی خبر داد؛

دریافت تسهیلات کلان افراد سفارش شده از موسسات مالی غیرمجاز

۱۳۹۶/۱۱/۰۱ - ۰۹:۱۴:۰۴
کد خبر: ۶۶۵۴۵۳
دریافت تسهیلات کلان افراد سفارش شده از موسسات مالی غیرمجاز
افراد سفارش شده ای با ارقام بالا وسودهای کلان از موسسات غیرمجاز تسهیلات دریافت کرده اند. در موسسه مالی اعتباری ثامن الحجج، با نرخ های عجیب وغریب والبته سودهای کلان تسهیلات فراوانی پرداخت شده است.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا؛ یک منبع آگاه در گفت گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا، درباره سخنان یکی از نمایندگان سابق مجلس شورای اسلامی در مورد دریافت وام های کلان توسط برخی شخصیت های سیاسی از موسسات مالی اعتباری غیر مجاز گفت: در موسسات غیر مجاز هرگونه تخلفی وجود داشته است. مشخص نیست با چه ضمانت‌ و پشتوانه ای، این وام ها پرداخت شده است.

این منبع آگاه در ادامه گفت: این نماینده سابق مجلس شورای اسلامی، در شورای پول و اعتبار حضور داشتند و در جلسات شرکت کردند، قطعا در این باره گزارشات محرمانه ای وجود داشته است. افراد سفارش شده با ارقام بالا و سودهای کلان از این موسسات تسهیلات دریافت کرده اند. در موسسه مالی اعتباری ثامن الحجج با نرخ های عجیب و غریب و البته سودهای کلان، تسهیلات فراوانی ارائه شده است.

او در ادامه درباره میزان پرداخت‌های بانک مرکزی به بعضی از مالباختگان موسسات مالی اعتباری گفت: در موسسه مالی اعتباری فرشتگان، مالباختگانی که تا 200میلیون تومان سپرده خود را از دست داده اند، اصل پولشان پرداخت شده است. در موسسه فرشتگان کسانی که بالای 200میلیون تومان سپرده داشتند، حدود 9 هزار نفر هستند که نزدیک به 200میلیون تومان از سرمایه هایشان پرداخت شده است.

اور در ادامه گفت: در موسسه طوس و وحدت کسانی که بالای 100 میلیون تومان سرمایه گذاری کردند حدود 3 تا 4 هزار نفر است. همچنین 13 هزار حساب کسانی که  200 تا 300میلیون در موسسه ثامن الحجج سپرده گذاری کرده بودند و سرمایه هایشان را از دست دادند، قرار است، پول آنها پرداخت شود. افرادی که بالای 300میلیون تومان سپرده های خود را از دست داده اند، فعلا زمان بندی پرداختی‌شان اعلام نشده است.

پیشتر احمد توکلی، نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی،  روز سه شنبه 1396/9/7 در نشست خبری گفت: برای آخرین بار به دریافت‌کنندگان تسهیلات از موسسه ثامن‌الحجج هشدار می‌دهیم، که اقدامی کنند در غیر این صورت اسامی آنها را منتشر می‌کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز