رئیس سازمان شیلات تشریح کرد؛

ممنوعیت واردات ماهی تیلاپیا تا ۳ سال آینده/ ماهی تیلاپیا از لحاظ بهداشتی مشکلی ندارد/ صادرات ماهی قزل آلا در دستور کار قرار گرفت

۱۳۹۶/۱۱/۰۳ - ۰۷:۵۱:۳۱
کد خبر: ۶۶۶۱۷۷
ممنوعیت واردات ماهی تیلاپیا تا ۳ سال آینده/ ماهی تیلاپیا از لحاظ بهداشتی مشکلی ندارد/ صادرات ماهی قزل آلا در دستور کار قرار گرفت
رئیس سازمان شیلات گفت: طی نشست ها و جلساتی که با همکاران اتحادیه داشتیم، به توافق رسیدیم که برای ۳ سال واردات ماهی تیلاپیا را به شرط بررسی سالانه ممنوع کنیم.

«حسن صالحی»، رئیس سازمان شیلات، در خصوص جزییات ممنوعیت واردات ماهی تیلاپیا به خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا گفت: طبق درخواست اتحادیه ماهیان سردآبی به لحاظ رشد قیمت ماهی قزل آلا و برای کمک به تولیدکنندگان داخلی، واردات ماهی تیلاپیا را به صورت مقطعی ممنوع کردیم تا بتوانیم نگرانی‌های که پرورش‌دهندگان داخلی برای عرضه محصولات خود دارند، را تا حدودی برطرف کنیم.

او تشریح کرد: طی نشست ها و  جلساتی که با همکاران اتحادیه داشتیم، به توافق رسیدیم  که برای ۳ سال واردات ماهی تیلاپیا را به شرط بررسی سالانه ممنوع کنیم.

صالحی تاکید کرد: پرورش دهندگان ماهی باید تلاش کنند تا کیفیت ماهی قزل آلا را بالا ببرند و اقداماتی از قبیل اینکه فیله ماهی قزل آلا را برای خانواده هایی که فرصت پاک ‌کردن ندارند و محصولات آماده را ترجیح می‌دهند، فراهم کنند.

رئیس سازمان شیلات ایران ادامه داد:  از  سال گذشته برگزاری جشنواره غذاهای دریایی در استان‌های مختلف، مراکز استان ها، شهرهای بزرگ و نمایشگاه های عرضه محصولات دریایی در دستور کارمان قرار گرفته است. ما به کمک رسانه ملی و سایر رسانه‌ها با توجه به پایین بودن مصرف غذاهای دریایی تلاش می کنیم تا مردم به خوردن غذاهای آبزی روی آوردند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد: ماهی تیلاپیا از لحاظ بهداشتی مشکلی نداشته و طبق خواسته اتحادیه سراسری تولیدکنندگان ماهیان سردآبی فقط برای حمایت از تولید داخلی این ممنوعیت انجام شده و تا 3 سال آینده ادامه خواهد داشت اما هر سال این تصمیم مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

صالحی با تاکید بر اینکه تولید ماهی قزل آلا در سال‌های اخیر روند رو به رشدی داشته است، افزود: تلاش ما این است که بتوانیم توزیع ماهی قزل آلا را در سبد کالای مردم داشته باشیم تا آنها بیشتر به طرف مصرف این ماهی بروند.

او در خصوص وضعیت صادرات ماهی قزل آلا گفت: صادرات ماهی قزل آلا در سالهای گذشته در حد صفر بوده اما در سال 95 اقدامات خوبی در کشورهای حوزه خلیج فارس و هم روسیه، مبنی بر صادرات این ماهی منجمد داشته ایم.

رئیس سازمان شیلات ایران افزود: هدف اصلی ما گسترش 100درصدی صادرات نسبت به سال گذشته است. خوشبختانه برخی از کشورهای شرقی مشتری محصول ماهی فدرال ما هستند که سال گذشته این محموله ارسال کردیم که اولین بار مورد تست قرار گرفته و نظر آنها مثبت است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد: طبق صحبت هایی که با اتحادیه اروپا داشتیم، قرار براین شد که مجوزهای بهداشتی و مقررات اتحادیه اروپا را از مراکز تولید و مراکز خدمات، تهیه کنیم تا بتوانیم  ماهی قزل آلا را وارد بازار اروپا کنیم.

او در پایان گفت: هدف ما این است که سایز ماهی ها نسبت به سال گذشته بزرگ تر شود. همچنین بزرگترین هدف دیگر ما، صادرات ماهی است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز