وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خبر داد؛

پیامک‌های تبلیغاتی ممنوع

۱۳۹۶/۱۱/۰۶ - ۱۰:۰۹:۴۷
کد خبر: ۶۶۷۹۱۶
پیامک‌های تبلیغاتی ممنوع
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: طبق مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات و ساماندهی پیامک های تبلیغاتی، ارسال پیامک های تبلیغاتی ممنوع است.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا، «محمد جواد آذری جهرمی»، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، پنجشنبه شب در حاشیه دیدار با استاندار خراسان رضوی در مشهد گفت: اگر یک اپراتور علاقه داشته باشد پیامک های تبلیغاتی برای مشتریان خود ارسال کند باید بسته های تشویقی به آنها پیشنهاد دهد و با اجازه مشتری پیامک های تبلیغاتی را بفرستد.

وی اظهار کرد: علت ایجاد پیامک های تبلیغاتی چرخش مقرراتی نامناسب است و اگر تبلیغات در چرخه مشروع نباشد، ایجاد مزاحمت می کند.

وی گفت: با تنظیم مقررات برای پیامکهای تبلیغاتی، این پیامکها به ۲ دسته کلی و ۶ زیر مجموعه با مقررات مخصوص به خود تقسیم شد و در این قوانین اپراتورها تکالیفی دارند و به صاحبان محتوا هم اجازه می دهند کسب و کار مشروع خود را داشته باشند.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه در جلسات کمیسیون تنظیم مقررات و کمیسیون های تخصصی، تدوین پورتال برای دسترسی یو. اس. اس. دی که پیامک ها را چه کسی و در چه زمانی می فرستد و نحوه نظارت بر این فرآیند به تصویب رسیده است افزود: با اجرای این مقررات بسیاری از مشکلات حل شده و منفذی که برای برخی کسب و کارها وجود دارد و برخی می توانند از طریق پیامک ها ارتزاق کنند، بسته می شود و به چرخه اقتصاد برمی گردند.

وزیر ارتباطات با اشاره به موقعیت شهر مشهد در بخش ارتباطات اظهار داشت: این شهر از ویترین های مهم کشور است و عمده گردشگران خارجی به مشهد سفر می کنند و کیفیت سرویس های ارتباطی ایران را با کشور خود مقایسه نموده و آن را نشانه ای از پیشرفت می دانند.

آذری جهرمی گفت: توسعه ارتباطات در شهر مشهد موضوع کلیدی است و هر چند شاخص ‌های این استان نسبت به ۶ ماه قبل پیشرفت کرده است اما هنوز رضایت‌ بخش نیست و کیفیت ارتباطات این استان تا عید نوروز متفاوت و بهتر می شود.

همچنین وزیر ارتباطات افزود: طی یک سال گذشته حجم بسیاری از فعالیت ها در بخش توسعه روستایی انجام شده و خدمات ارتباطی هزار و ۳۰۰ روستای استان خراسان رضوی تا پایان امسال به بهره برداری می رسد.

وی اظهار کرد: ۵۰۰ روستای این استان طی دهه فجر و ۹۰۰ روستا تا پایان سال جاری به ۲ شبکه اپراتور همراه دسترسی کامل خواهند داشت.

وی در باره ایجاد پارک فناوری سجاد هم گفت: بعد از تهران دومین پارک در مشهد افتتاح می شود که در کنار پارک علم و فناوری دانشگاه مشهد به تکمیل زنجیره اشتغال جوانان کمک می کند.

نظر شما