وزیر نفت در پاسخ به برنا:

چنین اختلاسی را در طول مدت کاری‌ام ندیده بودم/ فرد خاطی از همکارانش هم پول دریافت می‌کرد/ سیستم‌های نظارتی کشور مشکل دارد

۱۳۹۶/۱۱/۱۵ - ۱۱:۳۹:۴۱
کد خبر: ۶۷۲۴۶۲
چنین اختلاسی را در طول مدت کاری‌ام ندیده بودم/ فرد خاطی از همکارانش هم پول دریافت می‌کرد/ سیستم‌های نظارتی کشور مشکل دارد
وزیر نفت گفت: در طول مدت کاری‌ام ندیده بودم که فردی در وزارت نفت و نیز سایر وزارتخانه ها از خزانه دزدی کند و کسی هم متوجه این تخلف نشود.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا؛ «بیژن نامدار زنگنه»، وزیر نفت، در پاسخ به سوال خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا در خصوص آخرین وضعیت پرونده اختلاس اخیر که در وزارت نفت اتفاق افتاد، گفت:  فرد خاطی فرار کرده و ما کار خودمان را انجام می دهیم؛ البته دستگاه های قضایی و پلیس بین الملل پیگیر هستند تا فرد خاطی را برگردانند.

وزیر نفت گفت: این کار قابل دفاع نیست و اشکال دار است. خیلی تعجب کردم زیرا این چنین موردی را در طول مدت کاری‌ام ندیده بودم که فردی در این وزارتخانه و نیز سایر وزارتخانه ها از خزانه دزدی کند و کسی هم متوجه تخلف نشود.

او اشاره کرد: این دزدی شامل پول هایی از سپرده های شرکت ها و همچنین از پول های طرح‌های شرکت اکتشاف بوده است.

او در پاسخ به این سوال که چرا نظارت کافی در این زمینه وجود نداشته است، گفت: این نشان می‌دهد که در سیستم های نظارتی علیرغم تعددشان اشکال داریم. با این حال که وزارت اطلاعات، حراست، دیوان محاسبات، حسابرس داخلی و سازمان بازرسی داریم این اتفاق افتاده و در جایی منعکس نشده است.

زنگنه بیان کرد: این فرد حدود 8 سال بوده که این کار را انجام می داده و باید سال اول یا دوم می‌فهمیدند و این اتفاق بدی است و قابل دفاع نیست.

او تاکید کرد: قبول داریم در سیستم کاری اشکال دارد و باید انسان های سالم سر کار باشند.

وزیر نفت اظهار کرد: ایشان فرد زیرکی بوده که از همکارانشان کلی پول قرض گرفته بوده، به آن بهانه که کار و زندگی‌‌ام نمی گذرد تا کسی شک نکند.

زنگنه گفت: امیدوارم بتوانند او را به کشور برگردانند که هم هزینه بیت المال برگردد و هم اینکه این فرد به سزای اعمالش برسد.

وزیر نفت در پایان تاکید کرد: باید برای اصلاح ضعف های سیستم قوانین جدیدی ابلاغ کنیم. به طور مثال؛ سال هایی که یک نفر در یک سمت می ماند، زیاد نباشد، این اشکال است که یک نفر 10 یا 12 سال در یک سمت بماند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز