بهره‌برداری از سامانه آب‌رسانی غرب تهران با حضور قائم‌مقام وزیر نیرو؛

باید بیش از یک راه دسترسی به آب شرب داشته باشیم

۱۳۹۶/۱۱/۱۹ - ۱۰:۰۲:۴۳
کد خبر: ۶۷۴۵۴۰
باید بیش از یک راه دسترسی به آب شرب داشته باشیم
قائم‌مقام وزیر نیرو گفت: با توجه به شرایط تهران به لحاظ پدافند غیرعامل باید به بیش ازیک راه به آب دسترسی داشته باشیم، چرا که تهران قطب جمعیت کشور است.

به‌گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا به نقل از  (پاون)، «ستار محمودی» در آیین بهره‌برداری از سامانه آب‌رسانی مخزن ذخیره خطوط انتقال و شبکه توزیع غرب تهران که با نام خبرنگار شهید حمیدرضا حسینی نام‌گذاری شده است، اظهار داشت: کارهای بزرگی به همت آبفای استان تهران در این شهر انجام شده که مستدام بوده است؛ در سال ۸۰ که شرایط آب پیچیده بود و مجبور به جیره‌بندی شدیم کارکنان آبفای تهران در کار ایستادند و کمک کردند که مشکلات شهر با جدیت حل شود.

او افزود: کسانی که در عرصه خدمت‌گذاری در تهران بزرگ فعالیت می‌کنند به دلیل مجموعه پیچیدگی‌های این شهر، هیچ‌گاه نمی‌توانند راحت باشند چون دائم منطقه در حال تحول است و رقابت وجود دارد.

او افزود: در تهران نمی‌توانیم مشترکان را قانع کنیم که مثل دو سال قبل به آنها خدمات ارائه دهیم؛ باید در زمینه تامین آب به نحوی حرکت کنیم که مردم در فشار نباشند و با استفاده از نرم‌افزارها و شیوه‌های جدید وقت مردم کم‌تر گرفته شود.

قائم‌مقام وزیر نیرو با اشاره به اینکه مجموعه ریزه‌کاری‌ها و ظرفیت‌هایی که در تصفیه‌خانه‌ها، تامین و خطوط انتقال آب در تهران انجام می‌شود سرمایه‌بر هستند گفت: ما در حال حاضر تمرکزمان در اجرایی‌شدن تصفیه‌خانه شماره ۶ بوده است چرا که یک منبع آب با این تصفیه‌خانه قابل بهره‌برداری است.

او یادآور شد: ما آمادگی داریم که ظرفیت های بیشتری برای آسایش مردم و ارتقای سطح محیط زیست رقم بخورد.

استاندار تهران گفت: آب‌رسانی به 11 میلیون جمعیت در روز و هشت میلیون در شب کار ساده‌ای نیست و این امر از سوی آبفای استان تهران در حال انجام است.

محمد حسین مقیمی در مراسم بهره‌برداری از سامانه آب‌رسانی مخزن ذخیره خطوط انتقال و شبکه توزیع غرب تهران اظهار داشت: ما باید در مصرف آب دقت کنیم و مهم‌ترین کار وزارت نیرو نیز این است که کشور را با این کمبود آب اداره کند.

او تاکید کرد: باید بتوانیم با وجود کمبودها نیاز مردم را تأمین کنیم و در این راستا همه ارگان‌ها باید به وزارت نیرو و شرکت‌های زیرمجموعه در بخش آب کمک کنند تا کمبودها جبران شود.

استاندار تهران تصریح کرد: به همان میزان که در این شهر ساخت و ساز صورت گرفته است آب نیز باید تأمین شود که این وظیفه به عهده وزارت نیرو است؛ بنابراین باید کل پروژه‌ها در هر منطقه‌ای با هم آغاز شوند و به اتمام برسند تا توسعه پایدار شکل بگیرد یعنی همزمان با ساخت و ساز، زیرساخت‌های آب وبرق و فاضلاب نیز اجرایی شود.

او در ادامه اظهار داشت: ما در حال حاضر به لحاظ کمبودآب تحت فشار هستیم بنابراین باید سیاست‌ها دائماً اصلاح شود و تغییر کند و در این رابطه باید تصمیم‌گیری‌ها به روز شود.

مقیمی با بیان اینکه امروز پروژه‌های بزرگی در حال اجرا هستند خاطرنشان کرد: باید کمک کنیم این پروژه‌ها عملیاتی، اجرایی شوند و به نتیجه برسند به خصوص اینکه پروژه فاضلاب منطقه باید اجرا شود تا مردم از بهداشت لازم برخوردار باشند.

مدیرعامل آبفای استان تهران گفت: یکی از مشکلات منطقه ۲۱ و ۲۲ تهران تأمین آب و تصفیه فاضلاب آن است

محمد پرورش با بیان اینکه یکی از مشکلات منطقه ۲۱ و ۲۲ تامین آب و تصفیه فاضلاب آن است،‌گفت: یک پروژه آب‌رسانی در این مناطق برای افق سال ۱۴۱۵ طراحی و اجرا شد و امروز مخزن ۱۵ هزار مترمکعبی با دبی حدود ۵۰۰ لیتر در ثانیه به بهره‌برداری رسید.

پرورش با اشاره به اینکه این منطقه از نظر تامین آب با مشکلاتی مواجه است گفت: در حال حاضر مخزن ۱۵ هزار مترمکعبی 3000 تا 4000 مترمکعب آب دارد که از چاه‌ها تامین می‌شود؛ بنابراین مسئولان در بارگذاری جمعیت یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفری این دو منطقه باید به خدمات آب و فاضلاب توجه کنند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با اشاره به اینکه برای منطقه ۲۱ و ۲۲ پروژه ساخت مخزن به حجم ۲۵۰ هزار مترمکعب در سال ۱۴۱۵ طراحی شده است اظهار داشت: مصرف روزانه شهر تهران در زمان اوج به چهار و نیم میلیون متر مکعب می‌رسد که این میزان مصرف با حجم یک دریاچه برابری می‌کند؛ پس باید از هم‌اکنون نسبت به حوزه تقاضا در فصل تابستان اقدامات مناسب انجام شود.

او افزود: باید 3800 لیتر آب سطحی به مناطق 21 و 22 شهرداری تهران ارسال شود که نیاز هر چه زودتر تصفیه‌خانه ششم که توسط شرکت آب منطقه ای تهران در حال ساخت است به پایان برسد.

او با تاکید بر اینکه بحث فاضلاب منطقه ۲۱ و ۲۲ بسیار مهم است تصریح کرد: نباید فاضلاب در این منطقه در سطح خیابان‌ها رها باشد بنابراین دولت باید توجه ویژه‌ای داشته باشد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز