سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی:

دولت اختیار حذف یارانه‌ها را دارد

۱۳۹۶/۱۱/۲۳ - ۰۹:۲۱:۴۰
کد خبر: ۶۷۴۹۷۳
دولت اختیار حذف یارانه‌ها را دارد
نماینده مردم ساری و میاندورود گفت: کمیسیون تلفیق برای برای حذف یارانه‌ها به دولت اختیار کامل داده است.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا؛ «علی اصغر یوسف نژاد»، نماینده مردم ساری و میاندورود و سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی، در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا درباره دلیل مخالفت مجلس با حذف یارانه‌ها گفت: دولت در سال آینده 37 هزار میلیارد تومان به اجرای هدفمندی یارانه‌ها اختصاص داده بود که از این 37 هزار میلیارد تومان، 23 هزار میلیارد تومان یارانه خانواده‌ها بود. با توجه به این‌که برای پرداخت یارانه‌ها 41 هزار میلیارد تومان لازم بود، کمیسیون تلفیق متوجه شد که دولت قصد دارد 30 میلیون نفر را حذف کند.

او در ادامه بیان کرد: ما نظر دولت را خواستار شدیم و حتی سوال کردیم وسع‌شان چقدر است؟ اما در صحن علنی گفتند چرا 7 هزار میلیارد تومان برای پرداخت یارانه‌ها به خانواده‌ها اضافه کردید؟ ما در کمیسیون تلفیق فقط اعداد وارقام را مصوب می‌کنیم.

نماینده مردم ساری و میاندورود تاکید کرد: کمیسیون تلفیق برای برای حذف یارانه‌ها به دولت اختیار کامل داده است. کمیسیون تلفیق علاقه‌مند است که تعداد کمتری از دریافت یارانه‌ها محروم شوند و آنهایی هم که نیازمند هستند از دریافت یارانه محروم نشوند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق درباره تصمیم نهایی مجلس برای حذف یارانه افراد غیر نیازمند گفت: حذف یارانه‌ها تا زمانی‌که مجلس تصمیم جدیدی نگیرد کنسل است.

یوسف‌نژاد در پایان درباره برگشت تبصره افزایش قیمت آب به کمیسیون تلفیق گفت: در زمان بررسی بودجه در صحن علنی، کمیسیون تلفیق هم موضوع را پیگیری می‌کند اما درباره آب مشکل خاصی وجود ندارد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز