رییس سازمان شیلات ایران:

شورای هماهنگی ارگان‌های دریایی باید قانونمند شود/ رشد ۳۷ درصدی صادرات محصولات شیلاتی در ۹ ماهه سال جاری

۱۳۹۶/۱۱/۲۵ - ۰۹:۰۲:۴۷
کد خبر: ۶۷۷۰۶۶
شورای هماهنگی ارگان‌های دریایی باید قانونمند شود/ رشد ۳۷ درصدی صادرات محصولات شیلاتی در ۹ ماهه سال جاری
رییس سازمان شیلات ایران گفت: برای نهادینه سازی توسعه دریامحور، شورای هماهنگی ارگان‌های دریایی باید قانونمند شود.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا، به نقل از روابط عمومی سازمان شیلات ایران، بیست و پنجمین همایش ارگان های دریایی با حضور وزیر راه و شهرسازی، مقامات کشوری و لشگری، مدیران ارشد صنایع دریایی و تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی آغاز به کار کرد.

شعار بیست و پنجمین همایش ارگان های دریایی "توسعه حمل و نقل دریایی متمرکز بر اقتصاد مقاومتی" است.

دکتر حسن صالحی معاون وزیر و رییس سازمان شیلات ایران در سخنرانی افتتاحیه این همایش با بیان اینکه چالش پیش روی بشر کمبود ذخائر غذایی است، اظهار داشت: برای مقابله با این چالش بشر شیوه های تازه ای را اتخاذ کرده که یکی از آنها بهره گیری از منابع غذایی دریایی است.

وی با اعلام این خبر که در سال ۱۳۹۵ بیش از یک میلیون تن آبزی در کشور تولید شده، گفت: ۴۵ درصد از این‌ تولیدات از طریق آبزی پروری به دست آمده است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی سرانه مصرف آبزیان در کشور را رو به رشد دانست و خاطر نشان کرد: هم اکنون سرانه مصرف به ۱۱ کیلوگرم رسیده است.

صالحی، توسعه پرورش میگو در سواحل را از سیاست های جدی سازمان شیلات کشور دانست و تصریح کرد: در سال جاری نزدیک به هزار میلیارد تومان گردش مالی صنعت میگو در کشور خواهد بود.

به گفته دکتر صالحی در ۹ ماهه امسال صادرات محصولات شیلاتی ۳۷ درصد رشد داشته است و واردات شاهد ۲۴ درصد کاهش بوده است.

وی با تاکید بر این که نگاه سازمان شیلات کشور صادرات محور است، بیان داشت: جهت گیری این سازمان توسعه پرورش ماهی در قفس و ایجاد شهرک‌های تولیدی در درون دریاست.

دکتر صالحی در میان اظهارات خود از وزیر راه و شهرسازی توجه هر چه بیشتر به توسعه زیرساخت های شهرک های تولیدی و تجاری را خواستار شد.

رئیس سازمان شیلات ایران در ادامه با اشاره به اینکه از ۷۰ بندر صیادی، مدیریت ۴۰ بندر به بخش خصوصی و تعاونی واگذار شده است، خاطر نشان کرد: تاکنون هزار میلیارد تومان برای پرورش ماهی در قفس سرمایه گذاری شده است که امید است بزودی ثمر آن را شاهد باشیم.

وی همچنین افزود: هم اکنون ناوگان صیادی ایران پس از اندونزی دارای بزرگترین ناوگان صیادی دنیا در اقیانوس هند است و در این اقیانوس بیش از هزار شناور ایرانی در حال صیادی هستند.

دکتر صالحی با اعلام اینکه صید در اعماق دریا با کمک سازمان بنادر و دریانوردی آغاز شده است، گفت: در حال حاضر بیش از ۷۰ شناور صیادی بخش خصوصی در این زمینه فعال هستند.

رئیس سازمان شیلات ایران در ادامه اظهارات خود اشاره ای نیز به توسعه دریایی کشور داشت و در این باره خاطر نشان ساخت: برای نهادینه سازی توسعه دریا محور شورای هماهنگی ارگان های دریایی باید قانونمند شود.

صالحی در این باره تصریح کرد: باید هماهنگی‌ و توجه ویژه ای به برنامه های اجرایی توسعه دریای محور صورت گیرد.

نظر شما