وزیر صنعت، معدن و تجارت:

باید در حوزه خدمات فنی و مهندسی برندسازی کنیم/ در حال راه‌اندازی واحدهای جدید صنعتی در بیش از ۵۰ هزار نقطه کشور هستیم

۱۳۹۶/۱۱/۲۵ - ۱۲:۱۰:۰۲
کد خبر: ۶۷۷۱۸۷
باید در حوزه خدمات فنی و مهندسی برندسازی کنیم/ در حال راه‌اندازی واحدهای جدید صنعتی در بیش از ۵۰ هزار نقطه کشور هستیم
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: اگر بخواهیم به بازارهای جهانی در حوزه خدمات فنی و مهندسی وارد شویم، باید بتوانیم برندسازی کنیم و بخش خصوصی در شناسایی برندهای مشهور پرچمدار باشد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا، به نقل از شاتا، «محمد شریعتمداری»، وزیر صنعت، معدن و تجارت، در سیزدهمین دوره جشنواره ملی قهرمانان صنعت در مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما با تبریک ایام پیروزی انقلاب اسلامی گفت: این ایام یادگار حماسه سازی های ملت ایران پس از صد سال مبارزه از مشروطه تا انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه این جشن در سیزده سالگی اش به همت بخش خصوصی و غیر دولتی انجام شده است، تصریح کرد: بخش خصوصی شایستگان خود را از میان خودشان به مردم معرفی می کند، مناسبات کاملاً ارزشمند و کارشناسی شده است.

شریعتمداری با ابراز گلایه از اینکه برندسازی مورد غفلت قرار گرفته است، گفت: بخش خصوصی در شناسایی برندهای مشهور پرچمدار باشد. از سوی دیگر اگر بخواهیم به بازارهای جهانی در حوزه خدمات فنی و مهندسی وارد شویم باید بتوانیم برندسازی کنیم و این جشنواره یکی از مشوق ها در این زمینه است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه صنعتگران چون به سختی کارها را به پیش می برند، قابل افتخار هستند، یادآور شد: وقتی به خاطر سردادن شعار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی کشورهای غربی و نظام سلطه محدودیتهایی برای کشور و ملت ایران درست کردند، صنعت در کنار انقلاب قرار گرفت‌ و صنعتگران کشور خود را از موانع عبور داده و به مقصد رسیدند که قابل ستایش است.

شریعتمداری برند سازی در این جشنواره را با نگاه سیاسی و اجتماعی همراه دانست و افزود: تجلیل از آتش نشان قهرمان نشانگر نگاه اجتماعی برگزار کنندگان بود. از سوی دیگر تجلیل از دکتر ظریف نیز نگاه برگزارکنندگان در راستای منافع ملی مردم ایران را نشان داد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه این مراسم نیز در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به رشد صنعتی مثبت ۶.۵ درصد در سال گذشته، گفت: صنعت، معدن و تجارت روند روبه رشدی را پشت سر می گذارد و توصیه من به همه صنعتگران و فعالان اقتصادی این است که با وجود همه سختی‌ها خود را به‌روز نگه دارند تا در دنیای پر رقابت رقابتی امروز بتوانند رقابت کنند.

در حال راه اندازی واحدهای جدید صنعتی در بیش از ۵۰ هزار نقطه کشور هستیم

شریعتمداری روند رو به رشد تقاضای تاسیس واحدهای صنعتی را بسیار امید آفرین دانست و یادآور شد: تقاضای تاسیس واحدهای صنعتی در ده ماهه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۵ درصد افزایش داشته است. از سوی دیگر در یک ساله گذشته با تصمیم ستاد فرماندهی اقتصادی نزدیک به ۴ هزار و ۷۰۰ واحد تولیدی با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد را به تولید برسانیم و در بیش از ۵۰ هزار نقطه کشور در حال راه اندازی واحدهای جدید صنعتی هستیم.

وی با بیان اینکه در دوره پسابرجام فقط در حوزه صنعت، معدن و تجارت ۹.۷ میلیارد دلار سرمایه گذاری مستقیم خارجی به ثبت شورای عالی جذب سرمایه گذاری خارجی رسیده است.

گفتنی است در این جشنواره با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت از موسسه تدبیر نیروی ایرانیان، گروه تولیدی مبلمان برلیان، شرکت صنایع گلدیران، گروه صنعتی عامری، مؤسسه همشهری، گروه توسعه ملی، شرکت صنعتی و بازرگانی صحت، شرکت پتروشیمی شیمی بافت، شرکت مادر تخصصی عمران و مسکن، شرکت صنعتی بهپاک( سویای سبحان)، شرکت لوازم خانگی کن( هود، اجاق گاز صفحه ای و سینک)، لوله و ماشین سازی ایران، شرکت لوله گستر خادمی، نفت ایرانول، بانک رفاه کارگران، شرکت دشت مرغاب، شرکت فرش قرمز شرق، نفت پارس، شرکت صنعتی و معدنی گروه توسعه ملی، گالری ۲۰، شرکت بین المللی مهندسی ایران( ایریتک)، شرکت درین کاشان، گروه صنعتی کوروش، صنایع غذایی جرعه، تله کابین توچال، شرکت دانش بنیان نسل اندیشه سبزنما، راهکارهای هوشمند فناوری اطلاعات کیش، صنایع غذایی بهروز نیک ( بهروز)، نفت بهران، گروه صنایع غذایی فخار، شرکت خدمات ورزشی کیا افروز، شرکت تولیدی فراز موتور تهران، دارو پخش، شرکت مهندسی مهر و مجتمع فراورده های غذایی و صنعتی سیبون تقدیر به عمل آمد.

همچنین گروه فاتح صنعت کیمیا(FSK) به عنوان قهرمان قهرمانان صنعت کشور در سیزدهمین دوره جشنواره مای قهرمانان صنعت معرفی شد.

نظر شما