طبق اعلام قبلی وزارت ارتباطات؛

فاز اجرایی رجیستری از فردا برای برند «ال‌جی» آغاز می‌شود

۱۳۹۶/۱۱/۲۷ - ۱۰:۰۲:۲۰
کد خبر: ۶۷۷۸۱۸
فاز اجرایی رجیستری از فردا برای برند «ال‌جی» آغاز می‌شود
طبق اعلام قبلی وزارت ارتباطات از فردا 28 بهمن ماه، طرح رجیستری تلفن های همراه آغاز می شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا، طبق اعلام قبلی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، از فردا شنبه 28 بهمن ماه همه گوشی های ال جی که خریداری می شوند، باید فرآیند ثبت شناسه در شبکه را اجرایی کنند. طرح رجیستری گوشی ها حالا به گوشی های ال جی رسیده است.

پس از گوشی ال جی دو برند اصلی بازار که بیشترین سهم در بازار ایران را دارند، مشمول رجیستری شده و گوشی های قاچاق این برندها در لیست سیاه قرار می گیرند.

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از چهاردهم آذر ماه وارد فاز دوم اجرای طرح ملی رجیستری گوشی های موبایل شد و رسما مبارزه با کالاهای قاچاق اپل را آغاز کرد. همه مدل های گوشی و تبلت اپل در دستور کار کمیته مربوط به اجرای این طرح قرار گرفت و عملا واردات این محصولات غیر از مبادی رسمی، به کشور محدود شد.

قرار است لیست برندها به مرور تا پایان سال تکمیل و همه مدل های موجود در بازار تلفن همراه کشور، تحت مقررات رجیستری درآیند.

گفتنی است، طرح رجیستری تلفن های همراه از تاریخ 28 مهر ماه اجرا شد. ابتدا قرار بود طبق صحبت های مطرح شده رجیستری یک مرحله ای باشد. یعنی به این صورت که از صبح 28 مهر ماه، هر شخصی در صورتی که گوشی قاچاق خریداری کند، پیامی مبنی بر عدم ثبت گوشی مربوطه در سامانه دریافت کند. اما وزارت ارتباطات تصمیم به مرحله ای کردن طرح رجیستری تلفن های همراه گرفت. به این صورت که برند های تلفن همراه در مدت زمان مشخصی رجیستر خواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز