قیمت نفت بالا رفت

۱۳۹۶/۱۱/۲۸ - ۱۲:۳۰:۵۷
کد خبر: ۶۷۸۲۸۶
قیمت نفت بالا رفت
قیمت نفت برنت به 69 دلار و 86 سنت رسید.
به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا، قیمت نفت برنت در هر بشکه به 69 دلار و 86 سنت رسید که در این میان نفت خام به قیمت بشکه ای 64 دلار و 43 سنت به فروش رسید.
 
افزایش نسبی قیمت نفت در بازارهای جهانی سبب شد تا هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال در معاملات امروز بازار 64.57 دلار قیمت گذاری شود که نسبت به دیروز 0.3 درصد افزایش نشان می دهد.

رویترز نیز در گزارشی، اصلی ترین دلیل افزایش روزهای اخیر قیمت نفت را کاهش ارزش دلار در بازارهای جهانی دانسته و آورده استک که ارزش این ارز مبنا در معاملات نفتی به کمترین میزان در سه سال گذشته رسیده است.

از سوی دیگر بازارهای سهام جهان شاهد هفته خوبی بودند، به نحوی که عملکرد هفتگی بازارهای سهام در 6 سال گذشته بی سابقه بوده است.

به اعتقاد یک کارشناس ارشد موسسه تحقیقاتی و مشاوره ای، قیمت نفت با تکیه بر کاهش ارزش دلار و عملکرد خوب بازارهای بورس جهانی بالا رفته، اما از سوی دیگر افزایش تولید نفت آمریکا در حال فشار بر قیمت نفت است.

شاخص های بورس های جهان دیروز برای ششمین جلسه متوالی رشد داشت و بهترین عملکرد هفتگی در طی بیش از 2 سال گذشته را به ثبت رساند. ارزش دلار نیز طی دیروز رشد داشت، اما همچنان در مسیر ثبت بیشترین افت هفتگی در طی 9 ماه اخیر باقی ماند. تضعیف ارزش دلار می تواند موجب افزایش قیمت نفت و دیگر کالاهای ارزش گذاری شده به ارز آمریکا شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز