مشاور وزیر در امور بانوان وزارت نفت:

توسعه مشارکت زنان از ماموریت‌های صنعت نفت است

۱۳۹۶/۱۲/۰۲ - ۱۴:۲۸:۴۲
کد خبر: ۶۸۰۲۷۳
توسعه مشارکت زنان از ماموریت‌های صنعت نفت است
مشاور وزیر در امور بانوان وزارت نفت بر توسعه و ارتقای سطح مشارکت زنان در صنعت نفت تاکید کرد و این موضوع را یکی از اهداف و برنامه‌های صنعت نفت برشمرد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا، به نقل از  روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، «فاطمه تندگویان»، مشاور وزیر در امور بانوان وزارت نفت، در نشستی با مدیران و مسئولان شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی به ماموریت‌ها و اهدافی که امور بانوان صنعت نفت دنبال می‌کند، اشاره کرد و گفت: اصلاح نگرش‌های فرهنگی نسبت به زنان در صنعت نفت و تحکیم بنیان خانواده از مهم‌ترین اهداف این امور است.

وی اظهار کرد: تحکیم بنیان خانواده امری مقدس است و با توجه به تحولاتی که در خانواده‌ها در سطح جهانی و ملی به وقوع پیوسته باید بیش از پیش به چالش‌های پیش رو توجه کنیم.

تندگویان، طراحی ساختار مناسب در صنعت نفت برای امور زنان و تحکیم بنیان خانواده را از دیگر اهداف امور بانوان صنعت نفت بیان کرد و گفت: صنعت نفت جزو معدود سازمان‌هایی است که در این زمینه سند راهبردی دارد. 

وی بر ارتقای جایگاه زنان در خانواده، توزیع نقش‌ها و برابری جنسیتی تاکید کرد و گفت: خوشبختانه در سند چشم‌انداز ۲۰ ساله و در هر یک از قانون‌های پنج ساله که تدوین می‌شود موادی به همه نکات بالا اشاره دارد و افزون بر آن، طراحی ساختار مناسب دستگاه‌های اجرایی نیز باید به موضوع مشارکت زنان و تحکیم بنیان خانواده بپردازد.

تندگویان افزود: در پنج سال گذشته در صنعت نفت، برای نخستین بار شیوه‌های برقراری عدالت جنسیتی مطرح و برای برنامه ششم پیشنهاد شد که خوشبختانه امروز به عنوان یکی از ماموریت‌های وزارت نفت، تا پایان برنامه ششم و تا زمان تحقق آن مورد توجه است.

مشاور وزیر در امور بانوان در بخشی از سخنان خود گفت: با توجه به فعالیت امور زنان صنعت نفت و شبکه مشاوران شرکت‌های اصلی و تابع،  سال گذشته در هفته دولت به عنوان سازمان برتر انتخاب شدیم و سبب خرسندی است که در این عرصه نیز به عنوان سازمان پیشرو هستیم.

وی از تشکیل کارگروه‌هایی از کارشناسان پژوهش، آموزش، بازنگری و تدوین مقررات، سلامت، ورزش و فرهنگی خبر داد و آن را از دیگر دستاوردهای امور بانوان معرفی کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز