در پی انتشار خبر یک خبرگزاری؛

«صالحی نیا» واکنش نشان داد

۱۳۹۶/۱۲/۰۲ - ۱۵:۲۷:۲۶
کد خبر: ۶۸۰۳۳۷
«صالحی نیا» واکنش نشان داد
معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت مطلبی با عنوان مزایای ایجاد صنایع با همکاری شرکت های معتبر بین المللی منتشر کرد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا به نقل از  شاتا، در گفت و گوی «ولی ملکی»، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با خبرگزای خانه ملت به این نکته اشاره شده که "صنایع و محصولات صنعتی کشورهای دیگر، یکی پس از دیگری جایگزین صنایع کشور می‌شود"، صالحی نیا معاون امور صنایع در واکنش به این مطلب، درباره مهمترین مزایای ایجاد صنایع با همکاری شرکت های معتبر بین المللی توضیحاتی به شرح زیر ارائه داد:

۱- امکان دسترسی به فناوری روز و پیشرفته شرکت های مطرح دنیا که نتیجه آن افزایش و تنوع در تولیدات براساس نیازهای داخلی و صادرات است.

۲- افزایش بهره وری و به روز رسانی سطح فن آوری، و استفاده از تحقیقات و توسعه های انجام شده در روند و نیاز مبرم به بهره گیری آن در کشور.

۳- کاهش زمان های از دست رفته ماشین آلات صنعتی موجود، با امکان برخورداری از تجهیزات و ابزار آلات پیشرفته.

۴- امکان به کارگیری و انتقال تکنولوژی برخی از ماشین آلات که شرکت های ایرانی فاقد آنها هستند و لازم است با انتقال این خدمات خاص با فناوری های پیچیده به شرکت های ایرانی کمک کرد تا با فناوری های روز دنیا همراه شده و بدین گونه نیاز صنایع در این خصوص به طور کامل بر طرف شود.

۵- با توجه به شرایط کنونی منابع مورد نیاز جهت سرمایه گذاری کافی نبوده و اینگونه سرمایه گذاری ها سبب توسعه تکنولوژی و افزایش تولید رقابتی می گردد.

۶- امکان به کارگیری صنایع پیشرفته علاوه بر امکانات موجود در داخل کشور درطرح ها و پروژه ها مختلف باعث به روز رسانی صنایع موجود بر اساس استانداردهای بین المللی می شود.

۷- سرمایه گذاری از طرف شرکت های معتبر خارجی با شرکت های داخلی علاوه بر انتقال فناوری های روز دنیا، محیطی رقابتی برای شرکت های صاحب صلاحیت ایرانی در صحنه های بین المللی با هدف ارتقای اهداف ملی، ایجاد خواهد کرد.

۸- تقویت طراحی، مهندسی و نظارت فنی مراحل ساخت به واسطه امکان برخورداری از نمونه های اصلی و تکمیل مدارک و جزئیات فنی اغلب تجهیزات صنعتی و همچنین رویکرد حمایت از شرکت های سازنده ایرانی با حفظ تعادل جهت افزایش کیفیت تجهیزات یکی دیگر از مزیت ها است.

۹- امکان آشنایی متخصصان داخلی با مدیریت صنعتی در سطح بین المللی در اداره سیستماتیک مدیریت‌های مختلف طراحی، ساخت، ایمنی، کنترل کیفیت، ابزار دقیق و مدیریت اجرایی.

10- بسیاری دیگر از مزیت های خاص در هر یک از طرح ها بر اساس نوع محصول و فن آوری انتخاب شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز