معاون امور صنایع وزارت صنعت ، معدن و تجارت در گردهمایی مدیران :

نوسازی قدرت رقابت پذیری صنایع را در بازارهای جهانی بالا می برد/ شرایطی فراهم می کنیم تا نوسانات برای واحدهای تولیدی در روزهای پایانی سال به حداقل برسد

۱۳۹۶/۱۲/۰۲ - ۱۵:۴۶:۰۸
کد خبر: ۶۸۰۳۳۹
نوسازی قدرت رقابت پذیری صنایع را در بازارهای جهانی بالا می برد/ شرایطی فراهم می کنیم تا نوسانات برای واحدهای تولیدی در روزهای پایانی سال به حداقل برسد
معاون امور صنایع وزارت صنعت ، معدن و تجارت گفت : در قالب بودجه سال ۹۷ منابع خوبی برای نوسازی و بهسازی صنایع پیش بینی شده است، نوسازی و به روز رسانی قدرت محسن صالحی نیا، رقابت پذیری صنایع را در بازارهای جهانی بالا می برد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا به نقل از شاتا؛ «محسن صالحی نیا» معاون امور صنایع وزارت صنعت ، معدن و تجارت در گردهمایی مدیران وزارت صنعت ، معدن و تجارت تاکید کرد : شرایطی فراهم می کنیم تا نوسانات برای واحدهای تولیدی به خصوص در روزهای پایانی سال را به حداقل برسانیم، این موضوع مورد تاکید وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز هست.

صالحی نیا در ادامه افزود : مسایل واحدهای تولیدی از منظر بازار، تولید، امکان رقابت برای عرضه و واردات محصولات مشابه در کارگروه های رفع موانع تولید استانها باید مورد رصد و پایش و حل و فصل قرار بگیرد.

وی تصریح کرد : اگر مسیر شناسایی ظرفیتهای تولید هموار شود، بقیه مسایل از جمله بازار حل خواهد شد و در ان زمینه رسیدن به ظرفیت تولید واحدهای تولیدی سطح کشور و افزایش این ظرفیت همواره مورد تاکید وزیر صنعت، معدن و تجارت است که رؤسای سازمانهای استانی در این زمینه باید اهتمام ورزند.

به گفته صالحی نیا بروزرسانی واحدهای مشکل دار و رفع مسایلی از جمله حقوق و دستمزد، تامین اجتماعی، مسایل بانکی و دیگر موضوعات برای رسیدن به ظرفیت تولید باید مدنظر قرار بگیرد.

وی در ادامه پایش تولید و رسیدن به اهداف تولیدی و صادراتی را از مهمترین اهداف برشمرد و افزود : روند تولید نشان می دهد که تولید در حوزه های مختلف از جمله خودرو، صنایع غذایی و ... روند افزایشی دارد.

معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت یادآور شد : اهداف صادراتی را در ارتباط با محصولات تولیدی کشور ارایه دادیم، بخش های مختلف تولید، خود را به اهداف برنامه ریزی شده برسانند.

وی با تاکید بر لزوم رصد واحد های دارای مشکل از سوی روسای سازمانهای استانی گفت : روسای سازمانها گزارش این رصد را به معاونت امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت منعکس کنند و هیچ واحدی نباید از قلم نیفتد همچنین رؤسای سازمانهای استانی وضعیت پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی معرفی شده به بانکها را نیز نظارت و پیگیری کنند.

 

نظر شما