نکات ضروری برای خنک تر شدن خانه با کولر گازی

۱۳۹۶/۱۲/۰۵ - ۰۹:۵۲:۳۶
کد خبر: ۶۸۱۱۱۸
نکات ضروری برای خنک تر شدن خانه با کولر گازی
اگر در یک منطقه گرم زندگی می کنید یا عادت دارید از اواسط بهار، کولر را تا ریختن برگ‌های پاییزی روشن بگذارید، احتمالاً هزینه برق زیادی را هم باید بپردازید.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا، کولر گازی، وسیله پر مصرفی است و استفاده بهینه از آن می تواند تا حد زیادی از هزینه استفاده از آن بکاهد. یاد گرفتن چند نکته ساده اصلاً دشوار نیست اما رعایت همین نکات، می تواند علاوه بر سبک تر کردن قبض برق، عمر کولر گازی را هم بیشتر کند.در قدم اول اگر هنوز کولر گازی نخریده اید یا می خواهید کولر خود را عوض کنید، بهتر است برای خرید کولر گازی مناسب، به فروشگاه اینترنتی زنبیل مراجعه کنید تا بهترین برندهای کولر گازی را با ظرفیت‌ها و کاربردهای مختلف ببینید و بررسی کنید.برای دانستن نکته‌های ظریف در استفاده از کولرهای گازی مختلف، ادامه این نوشتار را بخوانید.

استفاده از پرده‌های ضخیم

استفاده از پرده‌های ضخیم و کرکره‌های چوبی و پارچه‌ای، می تواند هم از عبور گرما به داخل و خارج خانه جلوگیری کند و هم با جلوگیری از تابش نور خورشید از پنجره ها، جلوی گرم شدن اتاق را بگیرد.

نصب شیشه رفلکس

شیشه‌های رفلکس، جلوی تابش نور خورشید به داخل خانه را می‌گیرند. اگر پنجره‌های بزرگی دارید که تمام روز اتاق ها را روشن نگه می‌دارند، استفاده از شیشه‌های رفلکس می تواند یک گزینه عالی برای خنک شدن بیشتر خانه و فشار کمتر به کولرگازی باشد.

بستن درزهای در و پنجره ها

هرجایی که امکان درز هوا به بیرون خانه وجود دارد را ببندید. برای این کار می توانید از نوار درزگیر یا خمیرهای مخصوص این کار استفاده کنید، وجود این درزها می‌تواند کولر را دائماً وادار به کار کردن کند.

6-46

از سایبان استفاده کنید

 قسمت بیرونی کولرهای اسپلیت سامسونگ، اسپلیت ال جی و برندهای دیگری که اسپلیت تولید می کنند،(کندانسور) در محلی قرار دهید که در معرض آفتاب نیست و یا اگر امکان این کار وجود ندارد با استفاده از طلق یا ورق فلزی، یک سایبان روی آن درست کنید تا در معرض تابش مستقیم آفتاب نباشد.

در اتاق ها را ببندید

در اتاق‌هایی که در طول روز از آنها استفاده نمی کنید را ببندید و در حمام و سرویس بهداشتی را هم باز نگذارید. هواکش‌های سرویس های بهداشتی به سرعت هوای خنک را به بیرون منتقل می کنند.

از هود آشپزخانه استفاده کنید

داشتن یک هود آشپزخانه مناسب می تواند گرما، دود و هوای نامطلوب حاصل از آشپزی را به بیرون بکشد و شما ناچار نباشید که پنجره ها را باز بگذارید. پنجره باز، هم هوای آلوده را به داخل خانه می‌آورد و هم با جذب نور خورشید باعث گرم تر شدن فضا می شود. اگر واقعاً لازم نیست، از دور تند هود استفاده نکنید و وقتی کارتان در آشپزخانه تمام شد آن را خاموش کنید.

بهترین کولرهای گازی مانند کولر ال جی، سامسونگ و هایسنس را در زنبیل ببینید و سفارش بدهید تا به صورت سریع هم به دست شما برسد.

زنبیل را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

برای آگاهی از آخرین اخبار فروشگاه اینترنتی زنبیل به اینستاگرام زنبیل و تلگرام زنبیل بپیوندید!

نظر شما