بهترین پرینتر برای خانه

۱۳۹۶/۱۲/۰۹ - ۱۰:۴۶:۳۰
کد خبر: ۶۸۳۰۲۷
بهترین پرینتر برای خانه
اگر نیازهایتان معمولی است و فقط چاپگری می خواهید که هر از گاهی متن یا عکسی چاپ کنید، پرینترهای جوهر افشان برای کاربران خانگی گزینه مناسب تر و محبوب تری است.

به گزارش گروه بازرگانی خبرگزاری برنا، خریدن پرینتر حتی از استفاده کردنش هم راحت تر است. اما هنوز هم به راهنمایی هایی نیاز دارید تا تصمیم بگیرید چه می خواهید و چه چیزی مناسب شماست. پرینتر ها جزو محبوب ترین لوازم جانبی کامپیوتر هستند. خوشبختانه دوره دستگاه های پر سرو صدایی که کاغذ را پر از نقطه های سیاه و مرطوب می کردند،گذشته است. دستگاه های امروز کارهای بسیار بیشتری حتی چاپ عکس رنگی با کیفیت بالا را در عین سادگی و سکوت انجام می دهند، بیایید با هم نگاهی به گزینه های موجود در بازار بیندازیم.

هرچه بامش بیش رنگش بیشتر

هیچ پرینتری نیست که برای انجام همه کارها عالی باشد، پس شما باید تصمیم بگیرید که کدام ویژگی برای شما درخانه از همه مهم تر است. احتمالاً اولین سوالی که با آن رو به رو خواهید شد، این است: پرینتر جوهری بخریم یا لیزری؟

چاپگرهای جوهر افشان با پاشیدن جوهر توسط صدها افشانک روی ورق کاغذ کار می کنند. مناسب ترین ساختار برای یک چاپگرجوهری، این است که منبع تامین رنگ یا همان کارتریج جدا برای هررنگ داشته باشد به این ترتیب هم تصاویری با رنگ های طبیعی و تاثیر گذار خواهید داشت و هم در صورت لزوم،فقط کارتریجی که رنگ آن تمام شده را عوض می کنیم.

درست است که پرینترهای جوهری با کیفیت بالا، عکسهای با کیفیتی هم چاپ می کنند اما مصرف جوهر، بالا و در عین حال سرعت پایینی دارند. زیاد برای چاپ متن مناسب نیستند و هرچه سرعت آن ها افزایش پیدا کند، قیمت آن ها هم بالاتر خواهد بود. البته تکنولوژی های حال حاضر این دستگاه ها، به نقطه ای رسیده است که می توانند سریع تر و با کیفیت بالاتری چاپ کنند و تقریباً نیاز یک کاربر خانگی را برای چاپ هرچیزی تا حد زیادی برآورده می کنند.

نو که اومد به بازار ...

پرینتر لیزری که خود به دو دسته اصلی سیاه و سفید و رنگی تقسیم می شوند به کمک الکتریسیته ساکن، متن و عکس با کیفیت ایجاد می کند.

چاپگر لیزری سیاه و سفید، عمل چاپ را با سیستمی مشابه دستگاه کپی انجام می دهد و بهترین انتخاب برای چاپ صفحات متنی با کیفیت مناسب و سرعت قابل توجه 6 تا 8 صفحه در دقیقه است به خصوص اگر متن های با فونت بسیار ریزتر یا درشت تر از حد معمول سر و کار دارید. بنابراین اگر به پرینت رنگی احتیاج ندارید، پرینترهای لیزری سیاه و سفید ضمن کاهش هزینه های شارژ کارتریج وکاغذ مصرفی، تبدیل به بهترین انتخاب برای کسانی شدند که نیاز بهچاپ تعداد زیادی متن در طول روز دارند.

پرینترهای لیزری رنگی با کیفیت فوق العاده ای که دارند به همان خوبی که متن ها را پرینت می گیرند عکس هم چاپ می کنند و دست هیچ جوهری به گرد پای آن ها نمی رسد. با وجود آن که هزینه تمام شده چاپ یک برگ در پرینترهای لیزری شاید ارزان تر از پرینترهای جوهر افشان تمام شود اما قیمت پرینترلیزری حتی ارزانترینش، از پرینترهای جوهر افشان گران تر است.

2 (6)

چی بخریم ؟

پرینترهای جوهر افشان اغلب کوچکتر و برای مصارف خانگی مناسب تر هستند، در ترکیب رنگ هم نسبت به پرینترهای لیزری بهتر هستند. زمانی برای آماده سازی نیاز ندارند اما برای چاپ به میزان بالا و سرعت بالا مناسب نیستند. پرینترهای لیزری برای تعداد کاغذهای بالاتر به صرفه ترند و دقیق و بی عیب و نقص هستند غالباً بزرگتر و سنگین ترند و هزینه کارکرد پرینتر لیزری خیلی کمتر از پرینتر جوهر افشان است.بنابراین اگر نیازهایتان معمولی است و فقط چاپگری می خواهید که هر از گاهی متن یا عکسی چاپ کنید، پرینترهای جوهر افشان برای کاربران خانگی گزینه مناسب تر و محبوب تری است. اگر میزان پرینت بالایی دارید و دوست دارید همه چیز در سریعترین زمان ممکن برایتان فراهم باشد پرینتر لیزری بخرید اما این پرینترها گران هستند و زیاد مناسب استفاده در خانه نیستند.امکان انتخاب، مقایسه و بررسی نظرات افرادی با نیازهای شما، از همین لحظه در فروشگاه اینترنتی زنبیلوجود دارد.

زنبیل را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

برای آگاهی از آخرین اخبار فروشگاه اینترنتی زنبیل به اینستاگرام زنبیل و تلگرام زنبیل بپیوندید!

نظر شما