رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان:

جنس فروخته شده پس گرفته نمی‌شود، نه قانونی و نه شرعی است/ دوره ضمانت بنگاه‌ها در حمایت از حقوق مصرف کننده باید بالاتر برود/ مصرف کنندگان حقوق خود را مطالبه کنند

۱۳۹۶/۱۲/۱۰ - ۱۰:۳۴:۴۳
کد خبر: ۶۸۳۴۰۳
جنس فروخته شده پس گرفته نمی‌شود، نه قانونی و نه شرعی است/ دوره ضمانت بنگاه‌ها در حمایت از حقوق مصرف کننده باید بالاتر برود/ مصرف کنندگان حقوق خود را مطالبه کنند
رییس سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولید کنندگان تصریح کرد: درحوزه حمایت از حقوق مصرف کننده باید دوره ضمانت بنگاه‌ها بالاتر برود .

به گزارش  گروه اقتصادی خبرگزاری برنا و به نقل از شاتا؛ «سیدمحمود نوابی»، رییس سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولید کنندگان، در هفدهمین همایش روز ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان افزود : اینکه جنس فروخته شده پس گرفته نمی شود نه قانونی و نه شرعی است و این توهین به مصرف کننده بود که اکنون در حال اصلاح است و باید دوره ضمانت بنگاهها بالا برود.

وی تصریح کرد: در نظر داریم معیارهای سخت گیرانه‌تری را برای برترین‌های حامی حقوق مصرف کننده اعمال کنیم.

نوابی از افزایش 25 برابری متقاضیان شرکت کننده در ارزیابی برترین‌های حامی حقوق مصرف کننده نسبت به سال 80 وافزایش 13 برابری نسبت به سال قبل خبر داد و گفت: در حوزه منتخبین با افزایش 22 برابری بالغ بر 700 بنگاه در این آزمون شرکت کردند و به نظر می رسد این همایش جای خود را پیدا کرده است .

وی با انتقاد از برخی اشکالات حمایت از حقوق مصرف کننده در حوزه بانک و بیمه و حمل و نقل اظهار کرد: امروز رسانه ها و سیمای جمهوری اسلامی ایران مملو از تبلیغات اغوا کننده است این در حالی است که مواد قانونی تبلیغات اغوا کننده را ممنوع کرده است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت یاد آور شد: باید برای کار آفرین شان اجتماعی قائل باشیم و خدمات باید برای این دسته به صورت ویژه دیده شود.

وی ادامه داد: طبق مواد قانونی قیمت کالا باید در معرض دید باشد و ارایه فاکتور از سوی فروشنده جزو حقوق مصرف کننده است و خو د مصرف کنندگان باید در احقاق حقوق خود مطالبه گری کنند.

نوابی با اشاره به وجود 290 انجمن حامی حقوق مصرف کننده در کشور گفت: در 27 استان کشور این انجمنها فعال هستند و با وجود یک انجمن ملی حامی حقوق مصرف کننده باید در جامعه مطالبه گری صحیح داشته باشند.

وی معرفی بنگاه‌های برتر حامی حقوق مصرف کننده و نیز جمع آوری کالای قاچاق در سطح عرضه را دو مصداق حمایت همزمان سازمان متبوع خود از مصرف کننده و تولید کننده برشمرد و افزود: خوشحالیم که توانستیم بازار را برای قاچاقچیان ناامن کنیم تا تولید کننده واقعی بتواند کالایش را در بازار ارائه کند و در این زمینه عملکرد قابل دفاعی داریم.

نظر شما