نخستین قرارداد فروش گاز مشعل در مجتمع گاز پارس جنوبی امضا شد

۱۳۹۶/۱۲/۱۹ - ۱۳:۵۲:۵۰
کد خبر: ۶۸۷۰۱۲
نخستین قرارداد فروش گاز مشعل در مجتمع گاز پارس جنوبی امضا شد
نخستین قرارداد فروش گاز مشعل پالایشگاه نهم مجتمع گاز پارس جنوبی بین مجتمع گاز پارس جنوبی و یک پیمانکار داخلی امضا شد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا، به نقل از شرکت ملی گاز، همسو با صرفه‌جویی، مصرف بهینه انرژی و جلوگیری از هدررفت و آلودگی محیط زیست، نخستین قرارداد فروش گاز مشعل در مجتمع گازی پارس جنوبی منعقد شد.

«جواد سهیلی» سرپرست مدیریت بازرگانی مجتمع گاز پارس جنوبی در این باره توضیح داد: همسو با تحقق اهداف زیست محیطی منطقه و اصلاح الگوی مصرف، قرارداد فروش گاز مشعل فاز ۱۲ بین مجتمع گاز پارس‌جنوبی و یک شرکت داخلی به مبلغ ۸ میلیون و ۴۸۰ هزار دلار به مدت ۲ سال امضا شد.

سهیلی اظهار کرد: با توجه به تجدیدناپذیری انرژی‌های فسیلی، میزان افزایش سطح گازهای گلخانه‌ای و دی‌اکسید کربن، اهمیت مبحث صرفه‌جویی، مصرف بهینه انرژی و جلوگیری از هدررفت و آلودگی محیط زیست، موضوع فروش گاز مشعل پالایشگاه نهم ( فاز ۱۲) مطرح شد و مورد بررسی قرار گرفت.

وی با بیان این‌که به منظور تحقق اهداف زیست محیطی منطقه و اصلاح الگوی مصرف بر مبنای صرفه‌جویی در هزینه‌کرد منابع انرژی، مجتمع گاز پارس جنوبی آمادگی انتقال بخشی از گازهای واحد مرکاپتان‌زدایی پالایشگاه نهم را دارد، گفت: بر اساس شیوه‌نامه دادوستد شرکت ملی گاز با خریداران گاز مشعل مبنی بر اعلام فراخوان عمومی فروش گاز مشعل، درخواست مصوبه پیش فراخوان مزایده عمومی یک مرحله‌ای از سوی امور پیمان‌های پالایشگاه نهم برای کمیسیون مناقصات ارسال شد.

سرپرست مدیریت بازرگانی مجتمع گاز پارس جنوبی با اشاره به موارد مطرح شده برای استفاده از گاز مشعل فاز ۱۲، اظهار کرد: در طرح اول بهره‌برداری و تبدیل گاز مشعل به محصولی دیگر نظیر برق، راهکار کوتاه‌مدت و صدور گاز مشعل به خارج از کشور به منظور صادرات محصول جدید در بازه زمانی بلندمدت در نظر گرفته شده است.

سهیلی تصریح کرد: در صورتی که زمینه خرید گاز مشعل در قالب قرارداد بلندمدت فراهم شود، امکان خاموش کردن همه مشعل‌های منطقه پارس جنوبی وجود دارد و شریک‌های تجاری نیز حاضر به سرمایه‌گذاری در این زمینه هستند.

نظر شما