مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور:

حمل و نقل دریایی حوزه دریای خزر باید افزایش پیدا کند/ بهره برداری از بنادر شمالی، یک پنجم ظرفیت کلی است

۱۳۹۶/۱۲/۲۳ - ۱۲:۴۰:۵۱
کد خبر: ۶۸۸۶۸۳
حمل و نقل دریایی حوزه دریای خزر باید افزایش پیدا کند/ بهره برداری از بنادر شمالی، یک پنجم ظرفیت کلی است
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور گفت:حدود ۳۰ میلیون تن ظرفیت بنادر شمالی است ولی بهره برداری اخیر از آن حدود ۶ میلیون تن بوده است.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا؛«محمد راستاد»، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور، در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری سازمان بنادر و دریانوردی و سازمان منطقه آزاد انزلی گفت: شرایطی فراهم شده که می توانیم از ظرفیت‌های موجود استفاده بهینه کنیم.

او اظهار کرد: مناطق آزاد به واسطه مزایای مضاعفی که دارند می‌توانند نقش خوبی در  ارتقا عملیات بندری و رونق هر چه بیشتر مناطق تجاری کشور داشته باشند.

او ادامه داد:امروزه بنادر صرفا مکان های تخلیه و بارگیری کالا نبوده و ما در تلاشیم که در کنار این ها،فعالیت های ارزش افزوده ای داشته باشیم تا بتوانیم بازاریابی را تضمین کرده و بارگیری و رونق  هر چه بیشتر نواحی ساحلی کشور را افزایش دهیم.

راستاد تصریح کرد: اراضی پس کرانه‌ای بنادر همانند بندر کاسپین به سویی خواهند رفت که به فعالیت های ارزش افزوده ای و تولیدی اختصاص پیدا کنند.

او عنوان کرد: با اجرایی کردن الگوی خوب و مفید می‌توان در تمامی بنادر کشور از جمله بندر چابهار،  که چشم‌اندازی برای رونق و توسعه این بندر داریم تسریع کنیم.

راستاد افزود: در این تفاهم نامه برنامه‌ریزی شده که بندر کاسپین در کنار بندرانزلی بتوانند به حداکثر استفاده از ظرفیت‌هایشان برسند.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور عنوان کرد: آنچه که مسلم است اینکه  به واسطه ظرفیت های خوبی که در بنادر شمالی کشور داریم باید به دنبال این باشیم که حمل و نقل دریایی در حوزه دریای خزر افزایش پیدا کند  نه تنها با اتکا به واردات بلکه باید با افزایش میزان صادرات و ترانزیت می توانیم این کار را رونق بیشتری ببخشیم.

او گفت: با همکاری مناطق آزاد میتوانیم چارچوبی  را تعیین کنیم که سهم بنادر خود را از صادرات به کشورهای حاشیه دریای خزر و همچنین ترانزیت کالا از طریق بنادر خود افزایش داده و ظرفیت های موجود را به بهره برداری لازم برسانیم.

راستاد با اشاره به اینکه حدود ۳۰ میلیون تن ظرفیت بنادر شمالی است و بهره برداری اخیر از آن حدود ۶ میلیون تن است افزود: باید تلاش خود را در خصوص بازاریابی و ارتقا رقابت پذیری بنادر در شمال کشور افزایش دهیم تا بتوانیم با استفاده از تسهیلات و مزایای  قانونی مناطق ویژه اقتصادی و مناطق آزاد  کالای بیشتری جذب کنیم.

او در ادامه گفت: با امضای این تفاهم نامه امیدوارم بتوانیم تحولی جدی و خوبی را بنادر کشور  به ویژه مناطق شمالی داشته باشیم و به دنبال این هستیم که تفاهم و همکاری هر چه بیشتر با مناطق آزاد را ارتقا دهیم.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور اشاره کرد: یک تفاهم‌نامه کلی در تمام بخش های حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی و شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی تنظیم شده که توسط وزیر راه و دکتر بانک امضا و مبادله خواهد شد که یک سند بالادستی خوبی خواهد شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز