رییس هیات عامل ایدرو در مراسم امضای تفاهم نامه توسعه صنعتی مناطق محروم و عشایری :

ایدرو در سرمایه گذاری مناطق محروم پیشتاز است/ ۱۳ هزارمیلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری اختصاص یافت

۱۳۹۶/۱۲/۲۸ - ۱۱:۰۰:۱۴
کد خبر: ۶۹۰۱۸۵
ایدرو در سرمایه گذاری مناطق محروم پیشتاز است/ ۱۳ هزارمیلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری اختصاص یافت
رییس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران گفت : فرصت قانونی برای این سازمانایجاد شده است تا در مناطق محروم و مناطقی که بخش خصوصی علاقمند به سرمایه گذاری نیست شرکت کند.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا به نقل از شاتا؛ «منصور معظمی» رییس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در مراسم امضای تفاهم نام همکاری توسعه صنعت و اشتغال پایدار درمناطق محروم افزود : توسعه متوازن وقتی صورت می گیرد که هماهنگی و یکسانی درهمه بخشها و نقاط کشور فراهم شود.

وی یاد آور شد : توسعه مناطق محروم و روستایی از دغدغه های دولت تدبیر و امید بود و در این توافق نامه می توانیم بخشی از این نگرانی را مرتفع کنیم.

معظمی با اشاره به سال 96 به عنوان سال تولید و اشتغال افزود : از طریق این تفاهم می توانیم به توسعه اشتغال درمناطق روستایی با توجه به چارچوبهای قانونی کمک کنیم .

معاون وزیر صنعت ،‌معدن و تجارت تصریح کرد : مجموع جمع بندی توافق دو طرفه توسعه مناطق محروم و توسعه روستایی و ایجاد اشتغال است.

وی این تفاهم نامه را فرصتی برای بخش خصوصی برای استفاده از تسهیلات ارزان قیمت برشمرد.

معظمی تصریح کرد : از ابتدای سال آینده از طریق فراخوان پروژه هایی که قبلا مطالعه شده و در سازمان صنعت ، معدن و تجارت استانها بررسی شده است را اعلام می کنیم تا از این طریق به روستاییان و عشایر کمک کنیم تا پروژه های اقتصادی را انتخاب و در رونق تولید سهیم شوند.

وی این همکاری را فرصتی برای ایدرو دانست و افزود : ایدرو در کنار مگا پروژه های خود وظیفه جدیدی را بر عهده گرفته و 1.5 میلیارد دلار اعتبار بدین منظور اخذ شده است.

در این مراسم همچنین معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور گفت : یکی از فضاهایی که در نظام برنامه رییز کشور از آن غافل بودیم غفلت از سرمایه های انسانی و مادی روستاییان و عشایر کشور بوده است.

سید ابوالفضل رضوی افزود : با حذف میلیونها شغل دردنیا تا سال 2030 عناوین جدید جایگزین می شود و ایدرو در ایجاد عناوین شغلی جدید در کشور پیشرو است.

وی افزود : دولت تدبیر و امید با آسیب شناسی علل تخلیه روستاها و مهاجرت به شهرها مهمترین عامل را نبود مشاغل مناسب جوانان روستایی و درآمد افزایی خانوار روستایی شناسایی کرده است.

رضوی در ادامه با اشاره به نامه معاون اول رییس جمهور به مقام معظم رهبری در آذر ماه 95 افزود : پس از این درخواست با تخصیص 1.5 میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی موافقت شد که برای حل اشتغال جوانان روستایی اختصاص می باید.

به گفته وی 13 هزار میلیارد تومان اعتبار بدین منظور اختصاص یافته است .

گفتنی است این تفاهم نامه به منظور توسعه صنعت و اشتغال پایدار درمناطق کمترتوسعه یافته و روستایی با استفاده از تسهیلات قانون حمایت از توسعه و ایجاد استغال پایدار درمناطق روستایی بین معاون توسعه روستایی ریاست جمهوری و ایدرو به امضا رسید.

هدف از امضای این تفاهم نامه اجرای طرحهای سرمایه گذاری صنعتی توسط بخش غیر دولتی برای ایجاد اشتغال و رونق تولیدات صنعتی در شهرهای زیر ده هزارنفر جمعیت و مناطق محروم روستایی با حمایت و تسهیل گری ایدرو ذکر شده است.

 

نظر شما