به گزارش رویترز؛

اوپک به دنبال همکاری بلندمدت با دیگر صادرکنندگان نفت است

۱۳۹۷/۰۱/۰۹ - ۱۰:۰۶:۱۰
کد خبر: ۶۹۱۸۶۴
اوپک به دنبال همکاری بلندمدت با دیگر صادرکنندگان نفت است
به گزارش رویترز ،دبیرکل اوپک از تمایل این سازمان برای همکاری بلندمدت با دیگر صادرکنندگان نفت خام در بازار خبرداد.

به گزارش گروه اقتصادی  خبرگزاری برنا به نقل از رویترز ، «محمد بارکیندو» دبیرکل سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) گفت: این سازمان به دنبال «همکاری بلندمدت» با دیگر کشورهای صادرکننده نفت خام است.

وی این گفته‌ها را در واکنش به اخباری مبنی بر همکاری عربستان و روسیه درباره پیمانی بلندمدت که تا ۲۰ سال دیگر می‌تواند کنترل تأمین نفت خام جهان را ازسوی صادرکنندگان عمده گسترش دهد، اعلام کرد.

محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی، روز دوشنبه در مصاحبه ای با رویترز این طرح را اعلام کرد.

روسیه، بزرگترین تولید کننده نفت جهان، پیش از این با ۱۴ کشور عضو اوپک، برای تأمین منابع و افزایش قیمت نفت در بازارهای جهانی همکاری کرده است، اما چنین توافقی به مدت ۱۰ تا ۲۰ سال بین این دو تولید کننده بزرگ نفت بی‌سابقه خواهد بود.

بارکیندو در یک کنفرانس انرژی در بغداد گفت: ما به دنبال همکاری درازمدت بین کشورهای عضو و غیر عضو اوپک هستیم.

اوپک، روسیه و چند تولید کننده غیر عضو اوپک، موافقت کردند تا از ژانویه ۲۰۱۷ به منظور افزایش قیمت نفت که از ۱۱۰ دلار به ازای هر بشکه در سال ۲۰۱۴ به کمتر از ۳۰ دلار در سال ۲۰۱۶ رسیده بود، عرضه خود را کاهش دهند.

توافق برای تمدید این قرارداد، که هم‌اکنون قیمت‌ها را به حدود ۷۰ دلار برای ه بشکه افزایش داده است، در ماه نوامبر حاصل شد. کاهش تولید اکنون باید تا پایان سال ۲۰۱۸ ادامه یابد.

وی گفت: افزون بر ۲۴ کشوری که در ماه نوامبر اعلامیه همکاری را امضا کردند، ما ۶ کشور تولید کننده دیگر را هم داریم که همبستگی خود را نشان داده اند.

جبار اللعیبی، وزیر نفت عراق، بدون نام بردن از این کشورها، در این کنفرانس گفت: چند صادر کننده نفت تمدید ۶ ماهه توافق کاهش عرضه را پیشنهاد کرده اند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز