در بازار امروز؛

قیمت نفت سقوط کرد

۱۳۹۷/۰۱/۲۷ - ۱۵:۲۲:۰۵
کد خبر: ۶۹۷۵۷۳
قیمت نفت سقوط کرد
در بازار امروز قیمت نفت خام برنت دریای شمال در بازار لندن با 80 سنت کاهش نسبت به آخرین قیمت جمعه گذشته به 71 دلار و 78 سنت در هر بشکه رسید.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا؛ خبرگزاری رویترز انگلیس اعلام کرد که قیمت نفت خام برنت دریای شمال در ساعت 06:43 صبح روز دوشنبه به وقت گرینویچ در بازار لندن با 80 سنت یا 1.1 درصد کاهش نسبت به آخرین قیمت جمعه گذشته به 71 دلار و 78 سنت در هر بشکه رسید.

نفت 27

نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا نیز با 68 سنت یا 1.01 درصد کاهش، در بازار نایمکس این کشور به بهای 66 دلار و 71 سنت در هر بشکه معامله شد.

بر اساس آمارهای موسسه بیکر هاگز، شرکت های انرژی آمریکایی در هفته منتهی به 13 آوریل 7 سکوی حفاری نفتی را اضافه کردند و تعداد کل سکوهای فعال را به 815 مورد رساندند که بیشترین تعداد از مارس 2015 تاکنون است.

نمودار نفت 27

به رغم این افزایش فعالیت های حفاری در آمریکا، قیمت نفت برنت همچنان نسبت به پایین ترین رقم های سال 2018 که در ماه فوریه به ثبت رسیده بود، بیش از 16 درصد رشد نشان می دهد که ناشی از تقاضای بالا و درگیری و تنش در خاورمیانه است.

هر چند سوریه خود تولید کننده عمده نفت به شمار نمی رود، اما منطقه خاورمیانه مهمترین منطقه صادر کننده نفت در جهان است و بروز تنش در این منطقه می تواند عرضه نفت را به مخاطره بیاندازد.

بانک ای ان زد در یادداشتی نوشت: «سرمایه گذاران همچنان نگران تاثیر گسترش درگیری ها در خاورمیانه هستند.»

 

 

نظر شما