مدیرعامل شرکت نمایشگاه های شهر آفتاب در راستای حمایت از کالای ایرانی:

نمایشگاه بین المللی نوشت افزار ۱۲تیر ماه برگزار می شود/ باید از وابستگی به واردات فاصله بگیریم/ ما مجهز به تکنولوژی بسیار خوبی برای تولید این نوع کالا هستیم

۱۳۹۷/۰۱/۲۸ - ۰۸:۰۶:۲۴
کد خبر: ۶۹۷۶۹۴
نمایشگاه بین المللی نوشت افزار ۱۲تیر ماه برگزار می شود/ باید از وابستگی به واردات فاصله بگیریم/ ما مجهز به تکنولوژی بسیار خوبی برای تولید این نوع کالا هستیم
مدیرعامل شرکت نمایشگاه های شهر آفتاب گفت:الان که دولت این آمادگی را دارد که از کالای داخلی حمایت کنندفرصت مناسبی است برای تولیدکنندگان وسرمایه‌گذاران این حرفه که خود را در معرض معرفی جدی‌تر قرار دهند.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا؛ «محمد رئوف  قادری» مدیرعامل شرکت نمایشگاه های  شهر آفتاب امروز در نشست خبری پنجمین نمایشگاه بین المللی نوشت افزار و تجهیزات مهندسی در جمع خبرنگاران گفت:  امروز فرصتی فراهم شده است تا از وابستگی به واردات فاصله بگیریم و شاید تاکنون کشور ما نسبت به  واردات کالاهای که مصرف روزانه مردم کشور بودند بی توجهی کردند.

او خاطرنشان کرد: بی توجهی به کالاهای داخلی یکی از مشکلات عدیده اقتصادی بوده ولی اکنون در سال حمایت از کالای ایرانی فرصتی را ایجاد کردیم که بتوانیم  این شعار را جامه عمل بپوشانیم.

قادری ضمن تاکید بر اینکه برای معرفی  دستاوردهای داخلی و توانمندی‌های کشورمان بهترین جایگاه نمایشگاه است افزود: نمایشگاه می‌توانند در معرض بازدید و تبادل و تعاملات مالی فنی و مهندسی و تکنولوژی روز برای همه صاحبان این صنف قرار گیرد.

او در ادامه گفت: خوشحالیم از اینکه این فرصت را در تیرماه سال ۹۷ آماده کردیم که همه صاحبان این صنف در آن حضور پیدا کنند و دستاوردهای خود را به صورت فوق تخصصی در معرض بازدید مردم ایران و به ویژه صاحبان این حرفه قرار بگیرد.

او یادآور شد: این نمایشگاه از 12 تا 15 تیر ماه سال جاری از ساعت 10 صبح تا 6 عصر در محل نمایشگاه های شهرآفتاب برگزار خواهد شد.

قادری افزود: لوازم التحریر و تجهیزات مهندسی در سطح بسیار عالی و با کیفیت تولید می‌شود ولی متاسفانه عادت فرهنگی جامعه ما به مصرف کالاهای خارجی و واردات این دستگاه ها باعث شده که تولیدکنندگان داخلی ما و سرمایه گذاران این حوزه با چالش جدی مواجه شوند.

او ضمن تاکید بر ابنکه رسالت صاحبان رسانه در این مورد این است که کالاهای ایرانی را به نحو احسن معرفی نمایید ادامه داد:  قبل از برگزاری نمایشگاه فروش شهریور ماه در حوزه نوشت افزار در واقع صاحب آن این حرفه وارد شده و آمادگی پیدا می کنند تا کالای با کیفیت با قیمت مناسب تهیه کنند.

قادری گفت: طبیعی است که نقش اتحادیه ها و گروه های صنفی در این مورد بسیار مهم است و  در واقع آماده سازی برای مصرف لوازم التحریر در سال تحصیلی جدید است .

قادری تصریح کرد: گروه های خوبی اعم از انجمن صنفی کارفرمایان ، تولیدکنندگان، اتحادیه نوشت افزار، مجمع وارد کنندگان نوشته افزار در این نمایشگاه حضور پیدا می‌کنند و حامی نمایشگاه هستند.

مدیرعامل شهرآفتاب گفت: آرزو دارم نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب در برگزاری نمایشگاه این حرفه  بتوانند شعار حمایت از کالای ایرانی را در عمل تحقق بخشد و بتوانند به بازار مصرف کالاهای ایرانی کمک کند.

قادری بیان کرد: انتظار دیگری که از اتحادیه ها و صنوف وابسته دارم این است که این نمایشگاه را باید جدی بگیرند زیرا این فرصت بسیار خوبی است زیرا الان که دولت این آمادگی را دارد که از کالای داخلی حمایت کنندفرصت مناسبی است برای تولیدکنندگان وسرمایه‌گذاران این حرفه که خود را در معرض معرفی جدی‌تر قرار دهند.

او عنوان کرد: نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب شاید دستاورد مالی زیادی نداشته باشد و حتی شاید ممکن است خودمان نیز هزینه پرداخت کنیم تا این صنعت را بهتر معرفی کنیم پس قطعاً باید بهترین استفاده را از این فرصت کنیم .

قادری ضمن تاکید براینکه  جامعه هدف ما بازار مصرف بسیار بزرگی است  اظهار کرد: قطعاً کیفیت تولیدات داخلی خوب و در برخی موارد قابل رقابت با کالاهای خارجی هم می تواند باشد.

او تشریح کرد:ما مجهز به تکنولوژی بسیار خوبی برای تولید این کالاها هستیم و باید بتوانیم در بازار مصرف نفوذ کافی پیدا کنیم و این کار به جز با کمک رسانه‌ها امکان پذیر نیست.

قادری گفت: صاحبان این حرفه رسانه را دست کم نگیریم زیرا رسانه ها می‌تواند رسالت اصلی خود را در معرفی کالای ایرانی اند ایفا کنند.

او  عنوان کرد: اگر ما نتوانیم شعار حمایت از کالای ایرانی را به فرهنگ تبدیل کنیم تا این فرهنگ در بازار مصرف خودش را نشان دهد کار خاصی انجام نداده‌ایم اگر این کار را انجام دهید دهیم قطعاً کار بزرگی انجام داده‌ایم.

قادری تاکید کرد: چنانچه بخواهیم اشتغالزایی کرده و اقتصاد کشور را رونق بخشیم  راهی جز برگزاری نمایشگاه  نداریم.

او تصریح کرد:با اجرای سیاست های درست توانستیم هزینه های برگزاری نمایشگاه را نسبت به دوره های قبل 30 درصد کاهش دهیم و در مقابل با برگزاری نمایشگاه با کیفیت بالا و سطوح مختلف موفق شدیم تعداد نمایشگاه ها را 2.5 برابر افزایش دهیم که دستاورد خوبی برای ما بود.

مدیر عامل شهر آفتاب علت موفقیت شهر آفتاب  را  کاهش هزینه های غیرضرور دانسته و  افزود: به این مورد توجه ویژه داشتیم که نمایشگاه ها با کیفیت تر و فضای بیشتر و مطابق با استانداردهای بین المللی برگزار شود که این موجب استقبال شرکت کنندگان داخلی و خارجی شد.

نظر شما