نشست نوروزی اعضای اتحادیه بازرگانان تجهیزات پزشکی برگزار شد

۱۳۹۷/۰۱/۳۰ - ۱۲:۲۷:۵۷
کد خبر: ۶۹۸۶۲۱
نشست نوروزی اعضای اتحادیه بازرگانان تجهیزات پزشکی برگزار شد
نشست نوروزی اعضای اتحادیه بازرگانان تجهیزات پزشکی ایران با هدف بررسی قیمت گذاری تجهیزات با توجه به نرخ جدید ارز و گزارش عملکرد و پیگیری های اتحادیه پیرامون دریافت مطالبات و مشکلات قیمت گذاری در محل اتاق بازرگانی تهران برگزار شد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا؛ نشست نوروزی اعضای اتحادیه بازرگانان تجهیزات پزشکی ایران با هدف بررسی قیمت گذاری تجهیزات با توجه به نرخ جدید ارز و گزارش عملکرد و پیگیری های اتحادیه پیرامون دریافت مطالبات و مشکلات قیمت گذاری در محل اتاق بازرگانی تهران برگزار شد.

در این نشست «ابوالفتح صانعی» رییس هیأت‌مدیره اتحادیه بازرگانان تجهیزات پزشکی به تشریح اقدامات و دستاوردهای این اتحادیه در حل مشکلات و مسائل شرکت‌های فعال در حوزه تجهیزات پزشکی پرداخت..

صانعی با تشکر از حمایت‌های معنوی اعضای اتحادیه، دستیابی به کرسی در اتاق بازرگانی را یکی از دستاوردهای اثرگذار اتحادیه در پیگیری مطالبات و حل مشکلات فعلی دانست.

او با تاکید بر اهمیت این جایگاه در اتاق بازرگانی، فدراسیون واردات و کمیسیون غذایی و مالکیت فکری، این دستاورد را فرصتی برای کاهش فشار ملی شدن طرح تحول سلامت خواند و گفت:اتاق بازرگانی فرصت سه نوبت گفتمان با وزیر بهداشت در کرسی‌ها و موقعیت نسبتا برابر را برای ما ایجاد کرده است.

صانعی درباره تغییرات بازار ارز و سیاست‌های جدید دولت، از اختصاص ارز 4200 تومانی و امکان دریافت آن توسط شرکت‌های واردکننده خبر داد و درباره تخصیص سه هزار میلیاردی ارز مبادله‌ای گفت:«این اعتبار برای سه حوزه مواد غذایی، وزارت جهاد کشاورزی و دارو تجهیزات پزشکی در نظر گرفته شده است و سهم حوزه ما 600 تا 700 میلیون دلار است در حالی که وزارت بهداشت میزان مورد تقاضا را بیش از یک میلیارد و یک‌صد میلیون دلار اعلام کرده است.»

مدیر اتحادیه تجهیزات پزشکی با اشاره به قوانین وضع‌شده درباره سهمیه مقدار ارز، مشکل مهم در این حوزه را تامین مقدارارز موردنیاز شرکت‌های واردکننده در مسیر‌های قانونی دانست و اعلام کرد: اتحادیه در تلاش است تا از طریق نامه‎‌نگاری با معاونت ریاست جمهوری این مشکل را برطرف کند.

در بخش دیگر این نشست محمد نجفی‌عرب، رییس کمیسیون سلامت اتاق بازرگانی با انتقاد از حضور کم‌رنگ بخش خصوصی در جامعه گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، بخش اقتصادی کشور به‌صورت دولتی شکل گرفت و در سال‌های بعد به دنبال قانون رشد بخش خصوصی، اقداماتی انجام شد که تأسیس اتاق بازرگانی تهران و ایران یکی از این اقدامات است. اما متاسفانه به‌جای بخش خصوصی بیشتر بخش خصولتی رشد کرد.

 به گفته رییس کمیسیون سلامت اتاق بازرگانی با اشاره به این‌که تجهیزات پزشکی جزء کالاهای دسته دو هستند و در چارچوب مقررات سازمان حمایت از تولیدکنندگان، شرکت‌ها می‌توانند قیمت‌گذاری کنند گفت:در صورت شکایت ازشیوه قیمت‌گذاری، سازمان حمایت از تولیدکنندگان و در مرحله بعد سازمان تعزیرات می‌تواند برای رسیدگی و بررسی ورود پیداکند و وزارت بهداشت در حوزه قیمت‌گذاری تنها حق پایش و نظارت را دارد.»

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز