چهارمین همایش تولید گاز پایدار برگزار گردید

۱۳۹۷/۰۲/۰۵ - ۰۹:۰۶:۴۷
کد خبر: ۷۰۰۷۶۳
چهارمین همایش تولید گاز پایدار برگزار گردید
چهارمین همایش تولید گاز پایدار با حضور حمیدرضا عراقی مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران و معاون وزیر نفت،مهندس حبیب‌الله بی طرف معاون وزیر نفت در امور مهندسی و دکتر بهمن نیا رییس همایش برگزار گردید.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا؛ چهارمین همایش تولید گاز پایدار در مرکز همایش های پژوهشگاه نفت برگزار گردید.

در این همایش مهندس حمیدرضا عراقی مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران و معاون  وزیر نفت،مهندس حبیب‌الله بی طرف معاون وزیر نفت در امور مهندسی و دکتر بهمن نیا رییس همایش حضور داشتند.

بی طرف در این جلسه گفت:صنعت گاز یک صنعت پیشرفته در کشور است و همه می دانیم که در تاسیسات و سیستم های صنعتی در چرخه عمرشان در ۲ بخش عمده تعریف می شوند،1: ایجاد و پدیدآوری ۲:بهره برداری.

او گفت: از منظر تولید گاز چنانچه توجه درست و کاملی به این صنعت نداشته باشیم زیان های فراوانی متوجه کشور خواهد شد.

بی طرف بیان کرد:برای استقرار واحدهای تولیدی بر اساس نقشه جامع آمایشی باید پیش رویم و نگاه کلان در بحث دوره پدیدآوری داشته باشیم.

او همچنین ادامه داد:استفاده از مشاوران باتجربه یکی دیگر از مسائلی است که باید به آن توجه کنیم و در انتخاب،اکتشاف و جذب فناوری در تاسیسات مان اشرافیت کامل داشته باشیم تا بتوانیم درست عمل کنیم.

معاون وزیر در امور مهندسی  بیان کرد:۹۰% عمر تاسیسات رابهره برداری تشکیل می دهد و بخش بهره براری  ۱۰ برابر دوره پدیدآوری است.

او ضمن بیان اینکه در دنیا شاهد جهش در نظامات تامین نگهداری هستیم افزود:ما در ناکارآمدی سیستم های خود کلافه و گرفتار عدم شفافیت و ناسالمی در سیستم هایمان هستیم که باید برای حل آن قدم برداریم.

بی طرف اظهار کرد: باید برون سپاری را جدی بگیریم که در غیر این صورت شرایطمان سخت تر می شود.

او گفت: باید با راه بری ،کمک کردن ، دعوت و تعامل با سرمایه گذاران خارجی ظدفیت ها را ایجاد کنیم و حتما نگاه ما باید ملی باشد و از نخبگان و کسانی که می توانند کار ارزشمند  انجام دهند استفا ده کنیم.

او ضمن بیان اینکه:امروز ظرفیت های خوبی ایجاد شده تصریح کرد:در بهره برداری صرفا به تجارت ملی اکتفا نکنیم.

در ادامه مراسم عراقی افزود:شرکت ملی گاز ماموریت های مهمی از قبیل مدیریت تامین گاز کشور،حضور  فعال در فرصت های مناسب در تجارت جهانی گاز و مدیریت تجدید ساختار صنعت ملی گاز است.

معاون وزیر گفت:برداشت روزانه  ما از گاز طبیعی ۲۳۰ میلیارد متر مکعب بوده که امیدواریم  تا ۳ سال آینده به ۲۹۰ متر مکعب افزایش یابد.

مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران تصریح کرد:ما در ۵۰ سال دوم فقط به دنبال تولید پایدار نیستیم بلکه در تلاش هستیم تا  بر اساس ارزش افزوده تولید کنیم و محصولی را که تولید میکنیم بایستی با کیفیت باشد و زمین و هوا را کمتر آلوده کند.

عراقی بیان کرد:نیروی انسانی در این خضوص را باید جدی بگیریم و توجه داسته باشیم و نیروی انسانی فعال و عاشق به حرفه و محیط زیست خود تربیت کنیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز