در بازار امروز؛

قیمت نفت افزایش یافت

۱۳۹۷/۰۲/۰۸ - ۱۴:۴۷:۲۰
کد خبر: ۷۰۱۹۴۵
قیمت نفت افزایش یافت
قیمت نفت برنت علی رغم کاهش قیمت در روز گذشته، امروز با ۷۴ سنت رشد به ۷۴.۷۴ دلار به ازای هر بشکه رسید.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا؛ قیمت نفت برنت علی رغم کاهش قیمت در روز گذشته، امروز با ۷۴ سنت رشد به ۷۴.۷۴ دلار به ازای هر بشکه رسید.

میانگین قیمت نفت خام سبک ایران در هفته منتهی به ۲۰ آوریل (جمعه، ۳۱ فروردین ماه) با یک دلار و ۶۸ سنت افزایش به ۶۹ دلار و ۷۹ سنت برای هر بشکه رسید، میانگین قیمت نفت سبک ایران از ابتدای امسال تاکنون، ۶۵ دلار و ۳۹ سنت برای هر بشکه بوده است.

قیمت نفت خام تگزاس غرب آمریکا، دابلیوتی‌آی، ۱۴ سنت بالا رفت و به ۶۸.۱۹ دلار برای هر بشکه رسید.

از سوی دیگر احتمال تحریم‌های بیشتر برای ونزوئلا و روسیه هم وجود دارد. تولید نفت ونزوئلا همین حالا، ظرف ۲ سال اخیر ۴۰ درصد افت کرده است و اتحادیه اروپا در اوایل ماه جاری اعلام کرد در صورتی که دموکراسی در ونزوئلا اجرا نشود، احتمالا تحریم‌های بیشتری بر علیه این کشور اعمال خواهد کرد.

برنت از ابتدای ماه میلادی جاری تاکنون ۶ درصد و وست تگزاس اینترمدیت حدود ۵ درصد رشد قیمت داشته است. رشد این دو قیمت پایه به رغم صعود ارزش دلار روی داده که در برابر سبدی از ارزهای رقیب به بالاترین حد از ۱۱ ژانویه به این طرف رسیده است. معمولا قویتر شدن ارزش دلار، بهای کالاهایی که به این ارز قیمت گذاری می‌شوند را برای دارندگان سایر ارزها گرانتر می‌کند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز