واکنش دور از انتظار بوئینگ به تصمیم ترامپ

۱۳۹۷/۰۲/۱۹ - ۱۴:۱۵:۲۱
کد خبر: ۷۰۵۳۴۵
واکنش دور از انتظار بوئینگ به تصمیم ترامپ
شرکت بوئینگ اعلام کرد که سیاست های ترامپ را در خروج از برجام دنبال می کنیم.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا به نقل از عرب نیوز، شرکت بوئینگ اعلام کرد که سیاست دولت آمریکا را در مورد فروش هواپیما به ایران در راستای خروج ترامپ از برجام دنبال خواهد کرد.

در همین حال «گوردون جادرو» معاون ارتباطات عملیات بوئینگ گفت: به دنبال تصمیم ترامپ در جهت خروج از برجام با دولت آمریکا در مورد گام های بعدی مشورت خواهیم کرد و خط مشی دولت آمریکا را دنبال می کنیم. این بیانیه درست لحظاتی بعداز تصمیم ترامپ برای خروج از برجام از سوی شرکت هواپیماسازی بوئینگ منتشر شد.

همچنین «دنیس مویلنبرگ» مدیر عامل بوئینگ ماه گذشته میلادی گفته بود که این شرکت تحویل هواپیماهای ۷۷۷ خود را به ایران در بحبوحه بررسی مجدد توافق هسته ای توسط ترامپ به تاخیر انداخته است.

این در حالی است که شرکت بوئینگ در دسامبر سال ۲۰۱۶ میلادی بعداز مذاکرات طولانی مدت دولت اوباما و امضاء برجام، اقدام به فروش ۸۰ فروند هواپیما به ارزش ۱۶.۶ میلیارد دلار به ایران کرد.

البته انتظار می رفت که در اواخر سال ۲۰۱۸ میلادی، شرکت بوئینگ شروع به تحویل هواپیماهای خود به ایران کند. اگرچه مدیر عامل این شرکت اعلام کرده بود که تحویل هواپیماها به ایران در اهداف مالی سال جاری بوئینگ نیست.

در آوریل سال ۲۰۱۷ میلادی هم بوئینگ اعلام کرده بود که قصد دارد ۳۰ فروند هواپیما ۷۳۷ مکس به ارزش ۳ میلیارد دلار به شرکت آسمان بفروشد و تحویل آنها را در سال ۲۰۲۲ میلادی شروع کند.

بر پایه این گزارش، سهام داوجونز آمریکا هم به تصمیم ترامپ واکنش نشان داد و ۰.۸ درصد کاهش سقوط کرد و ارزش هر سهم به ۳۳۷.۷۲ دلار تنزل پیدا کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز