رئیس سازمان برنامه و بودجه:

منابع ارزی موجود بیش از مصرف کشور است

۱۳۹۷/۰۲/۲۰ - ۱۲:۱۰:۱۴
کد خبر: ۷۰۵۶۶۱
منابع ارزی موجود بیش از مصرف کشور است
رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: منابع ارزی موجود در کشور بیش از مصرف است و مشکلی در تامین آن نداریم.

 به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا؛ «محمدباقر نوبخت» رئیس سازمان برنامه و بودجه چهارشنبه شب در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان بوشهر افزود: بیش از پنج میلیارد دلار با نرخ 4200 و بخشی نیز 3800 تومانی تخصیص یافته است. 

وی بیان کرد: مقرر شده 33 فعالیتی که پیش این ارز مورد نیاز آنها از منابع غیر رسمی تامین می شد از این پس دولت آنها را تامین کند. 

نوبخت اظهار داشت: در فروردین ماه امسال سه میلیارد و 132 میلیون دلار صادرات انجام شد و میزان واردات نیز 2 میلیارد و 500 میلیون دلار بود. 

وی افزود: با این میزان صادرات و واردات 600 میلیون دلار مازاد تراز مثبت بازرگانی در فروردین ماه سال جاری ثبت شده است. 

نوبخت ادامه داد: در سال گذشته بانک های کشور 185 هزار میلیارد ریال تسهیلات به 26 هزار واحد کوچک و متوسط تولیدی با هدف فعال سازی و تامین سرمایه در گردش پرداخت کردند. 

وی افزود: بخشی دیگری نیز سرمایه گذاری از محل اعتبارات دولتی بود که در این ارتباط 421 هزار میلیارد ریال برای طرح های عمرانی دولتی در بخش زیرساخت ها پرداخت شده است. 

نوبخت در ارتباط با تحریم های آمریکا علیه ایران پس از خروج از برجام اظهار داشت: در تحریم های گذشته اروپا با آمریکا همراه بود و شورای امنیت نیز آنها را تصویب می کرد. 

وی افزود: اکنون آمریکا منزوی است و مثل سابق کشورهای اروپایی را همراه خود ندارد. 

نوبخت در ارتباط با نتایج سفر خود به استان بوشهر گفت: راه آهن شیراز - بوشهر، پیگیری برای تامین خوراک پتروشیمی ها، کمک به تسریع سدهای دالکی، باغان، دشت پلنگ و خائیز، تامین بودجه طرح های اضطراری آب، احداث پروژه بزرگراه دیر - بوشهر و آب شیرین کن سیراف از جمله های مصوبه های نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان بوشهر است. 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز