وزیر نیرو:

۲۶ سد در دولت یازدهم وارد مدار بهره‌برداری شده است

۱۳۹۷/۰۳/۰۳ - ۱۴:۵۸:۴۳
کد خبر: ۷۱۰۷۳۵
۲۶ سد در دولت یازدهم وارد مدار بهره‌برداری شده است
وزیر نیرو با اشاره به اینکه سال گذشته ۱۷ سد در کشور آبگیری شد، گفت: از ابتدای دولت یازدهم تاکنون ۲۶ سد با حجم ۴.۳ میلیارد متر مکعب وارد مدار بهره‌برداری قرار گرفته است.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا، به نقل از پاون، «رضا اردکانیان » وزیر نیرو صبح امروز در آئین آغاز عملیات اجرایی سد خائیز تنگستان، کشور ایران را از نقاط کم‌آب جهان دانست و اظهار داشت: با توجه به بحران کم‌آبی باید با این مشکل مهم سازگاری شود که وظیفه همه است با مدیریت مصرف آب و برق رسالت خود را در مقابله با کم‌آبی به نحو احسن انجام دهند.

وزیر نیرو، مهار آب‌های روان را یک ضرورت دانست و با بیان اینکه اجرای پروژه‌های بزرگ نباید تحت تاثیر مشکلات قرار گیرد گفت: ساخت سد برای کنترل و مهار آب‌های سطحی و روان در دستور کار وزارت نیرو قرار دارد و اجرای این پروژه‌ها نباید تحت تاثیر مشکلات جامعه قرار بگیرد.

اردکانیان با اشاره به موفقیت‌های وزارت نیرو در تکمیل سدهای در دست ساخت خاطر‌نشان کرد: از ابتدای دولت یازدهم تاکنون 26 سد با حجم ذخیره 4.3 میلیارد متر مکعب وارد مدار بهره ‌برداری شده که 17 سد آن سال گذشته افتتاح و آبگیری شد.

وی با اشاره به اجرای  ساخت سد در استان بوشهر بیان کرد: وزارت نیرو اجرای پروژه‌های مهم سد‌سازی از جمله سد دالکی دشتستان، دشت‌پلنگ دشتی، باغان و خائیز در اولویت برنامه‌های خود قرار داده است.

وزیر نیرو با قدردانی از تلاش نمایندگان استان بوشهر در مجلس برای پیگیری اجرای سدهای یاد شده افزود: نمایندگان استان در مجلس، استاندار بوشهر و مسئولان استانی برای پیگیری و اجرای سدهای یاد شده نقش مهمی داشته‌اند که از تلاش‌ها و خدمات آنان قدردانی می‌شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز