مدیرکل صنایع خودرو و نیرومحرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت:

کمتر از یک ماه دیگر بازار خودرو آرام می‌شود

۱۳۹۷/۰۳/۲۲ - ۱۲:۰۳:۲۶
کد خبر: ۷۱۶۹۳۴
کمتر از یک ماه دیگر بازار خودرو آرام می‌شود
مدیرکل صنایع خودرو و نیرومحرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: با اقداماتی که در خصوص پیش فروش خودرو شده تا کمتر از یک ماه دیگر بازار خودرو آرام می شود و قیمت های حاشیه بازر از بین خواهد رفت.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، به نقل از شاتا، «امیرحسین قناتی»، مدیرکل صنایع خودرو و نیرومحرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت، در برنامه تیتر امشب گفت: در عرضه خودرو مشکلی به وجود نیامده بلکه هجوم نقدینگی سرگردان به بازار خودرو و افزایش تقاضا این حاشیه افزایش قیمت ها را به وجود آورده است.

وی تصریح کرد: امسال بالغ بر ۲۶۰ هزار دستگاه خودرو تولید شده که در مقایسه با تولید مدت مشابه پارسال بیش از ۳۵ درصد افزایش یافته است.

قناتی گفت: امسال حدود ۲۲۵ هزار دستگاه خودرو سند فروش خورده است و این نابسامانی حاشیه بازار کار واسطه ها و دلالان است.

مدیرکل صنایع خودرو و نیرومحرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه خودروساز برای تامین نیاز مالی خود باید خودرو را به فروش برساند گفت: شرکت های خودرو سازی بر اساس نیاز بازار خودرو تولید می کنند و اجازه نمی دهیم برای افزایش قیمت خودرو در بازار خودرو ها را دپو کنند.

قناتی افزود: شرکت های خودرو سازی سالیانه بر اساس نیاز بازار یک میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه خودرو تولید می کنند.

وی درباره پیش فروش خودروها نیز اضافه کرد: شرکت های خودرو سازی بر اساس دستوالعمل شورای رقابت عمل می کنند و با توجه به تقاضا در بازار این اجازه به خودرو ساز داده خواهد شد تا تعداد بیشتری خودرو پیش فروش کند.

مدیرکل صنایع خودرو و نیرومحرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت همچنین گفت: این حاشیه بازار در اعیاد پیش رو برطرف خواهد شد و شرکت های خودرو سازی فروش خودرو را در برنامه دارند.

مدیرکل صنایع خودرو وزارت صنعت درباره ثبات در بازار تاکید کرد: حداکثر تا یک ماه آینده شاهد ثبات در بازار خواهیم بود.

قناتی افزود: این افزایش قیمت خودرو به نفع وزارت صنایع و شرکت های خودرو ساز نیست و از این افزایش قیمت حمایت نمی کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز