مدیرکل دفتر امور مراتع سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری:

شایعه اجاره مراتع و ورود و چرای شترهای قطری صحت ندارد

۱۳۹۷/۰۴/۲۳ - ۱۰:۱۶:۵۲
کد خبر: ۷۲۸۷۸۵
شایعه اجاره مراتع و ورود و چرای شترهای قطری صحت ندارد
مدیرکل دفتر امور مراتع سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری، شایعه اجاره مراتع کشور و ورود و چرای شترهای قطری در این عرصه ها را تکذیب کرد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، «ترحم بهزاد»، مدیرکل دفتر امور مراتع سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری، گفت: تاکنون هیچ تعداد نفر شتر از کشورهای حاشیه خلیج فارس از جمله قطر برای چرا وارد مراتع کشور نشده است.

وی انتشار خبر مربوط به ورود شتر از قطر و چرا در مراتع استان فارس را شایعه و بی اساس خواند و اظهار کرد: این شایعات در فضای مجازی با هدف ایجاد تنش های اجتماعی منتشر می شود.

بهزاد با بیان این که واردات دام به کشور باید با توجه به ظرفیت مراتع کشور و بر اساس روندهای قانونی صورت گیرد، تصریح کرد: بر اساس تبصره (۱) ذیل ماده (۳) قانون حفاظت از منابع طبیعی کشور مصوب سال ۱۳۴۶ هرگونه بهره برداری از مراتع کشور مستلزم داشتن مجوز است و تاکنون هیچ مجوزی برای اجاره مراتع و چرای شترهای قطری در کشور صادر نشده است.

وی در عین حال گفت: قطر نیز تاکنون مکاتبه و درخواستی برای ورود و چرای شتر در مراتع کشورمان نداشته و در صورت چنین درخواستی این موضوع به لحاظ امنیتی به مصوبه هیات وزیران و مجلس نیاز دارد.

نظر شما