کارشناس مسائل اقتصادی:

اقتصاد کشور قربانی عدم شفافیت اقتصادی است/ با تصمیم رییس جمهور موافق هستم

۱۳۹۷/۰۴/۲۴ - ۱۰:۴۲:۰۰
کد خبر: ۷۲۹۲۰۷
اقتصاد کشور قربانی عدم شفافیت اقتصادی است/ با تصمیم رییس جمهور موافق هستم
کارشناس مسائل اقتصادی با تاکید براینکه اقتصاد هر چقدر شفاف‌تر باشد به نفع فضای کسب و کار، تولید ملی و توسعه اقتصادی کشور است، گفت: با تصمیم رییس جمهور کاملا موافق هستم.

«مهدی پازوکی»، کارشناس مسائل اقتصادی، در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا در خصوص دستور رییس جمهور و گزارش به مردم درباره تخلفات گفت: در شرایط فعلی اقتصاد ایران از هر زمان دیگری به شفافیت نیاز دارد. اقتصاد کشور  قربانی عدم شفافیت اقتصادی است.

این اقتصاددان تصریح کرد: اینکه آقای رییس جمهور از شفافیت دفاع می کنند خیلی عالی و منطقی است. تندروها و افراد وابسته به رانت های اقتصادی که حیاتشان در گرو عدم شفافیت اقتصادی است، به شدت از این موضوع گریزان هستند.

او بیان کرد: اقتصاد ایران برای رفع مشکلات اساسی از جمله بیکاری نیاز به سرمایه گذاری دارد و برای این کار باید فضای کسب و  کار مناسب باشد. یکی از مهم ترین ویژگی‌های فضای مناسب برای سرمایه گذاری و کسب و کار فعال اقتصادی "ایجاد شفافیت در اقتصاد" است.

پازوکی با اشاره به گزارش بانک مرکزی درخصوص تخصیص ارز دولتی که با دستور دولت انجام شد و نشان داد افرادی هستند که در این کشور رانت بازی دارند، گفت: یکی از دلایلی که نمی توانیم مالیات بر حق کشور را بگیریم این است که سیستم اطلاعاتی شفافی نداریم.

این کارشناس مسایل اقتصادی با تاکید بر اینکه اقتصاد هر چقدر شفاف تر باشد به نفع فضای کسب و کار، تولید ملی و توسعه اقتصادی کشور است افزود: با تصمیم اخیر رییس جمهور کاملا موافق هستم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز