مدیر روابط عمومی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور:

تلاش می‌کنیم، برق تاسیسات آبی شهرهایی که با کمبود مواجه هستند قطع نشود

۱۳۹۷/۰۴/۲۵ - ۰۵:۵۳:۵۲
کد خبر: ۷۲۹۳۵۲
تلاش می‌کنیم، برق تاسیسات آبی شهرهایی که با کمبود مواجه هستند قطع نشود
مدیر روابط عمومی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: با همکارانمان در شرکت توانیر مذاکراتی انجام گرفته است که هنگام مدیریت بار در شبکه حتی‌المقدور برق تاسیسات آبی شهرهایی که با کمبود برق اضطراری روبه‌رو هستند، قطع نشود تا مردم در مضیقه قرار نگیرند.

«محمد خلیلی پیر»، مدیر روابط عمومی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا در خصوص قطعی آب، همزمان با برق در برخی از شهرهای کشور گفت: مشکل قطع آب بر اثر قطع برق بیشتر در شهرهایی اتفاق می‌افتد که منبع تامین آب در آنها آب‌های زیرزمینی است و به خاطر مسطح بودن زمین و نداشتن اختلاف ارتفاع بایستی مرتباً آب در شبکه توزیع پمپاژ شود.

او تاکید کرد: از سال‌های پیش ستاد بحران آب کشور در اکثر این شهرها به عنوان یک اقدام پدافندی نسبت به تجهیز چاه‌ها و ایستگاه‌های پمپاژ به دستگاه‌های مولد برق اضطراری (ژنراتور) اقدام کرده است.

مدیر روابط عمومی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور عنوان کرد: برای شهرهایی که تاکنون ژنراتور برق اضطراری نصب نشده است، مدیریت پدافند غیر عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب اقدام به خرید تعدادی ژنراتور کرده، که بر اساس اولویت در این شهرها توزیع خواهد شد که با استقرار آنها مشکلات بسیاری از این شهرها حل خواهد شد.

خلیلی پیر افزود: با همکارانمان در شرکت توانیر مذاکراتی انجام گرفته است که هنگام مدیریت بار در شبکه حتی‌المقدور برق تاسیسات آبی شهرهایی که با کمبود برق اضطراری روبه‌رو هستند، قطع نشود تا مردم در مضیقه قرار نگیرند.

مدیر روابط عمومی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با بیان اینکه 99درصد جامعه شهری ما تحت پوشش خدمات آب شرب بهداشتی و سالم هستند، افزود: متاسفانه در سال جاری به علت کمبود بارندگی‌ و کاهش منابع آبی در استان خوزستان با مشکل کیفیت آب شرب روبه رو شدیم که با احداث سد خاکی مارد جلوی پیشروی آب دریا به رودخانه گرفته شد. خوشبختانه با آغاز بهره‌برداری از خط دوم غدیر این مشکل هم برطرف شده است.

نظر شما