امروز انجام شد؛

توافق گمرکات ایران و آذربایجان برای تسهیل و توسعه تجارت

۱۳۹۷/۰۴/۲۴ - ۱۴:۴۴:۴۸
کد خبر: ۷۲۹۴۰۶
توافق گمرکات ایران و آذربایجان برای تسهیل و توسعه تجارت
روسای گمرکات ایران و آذربایجان برای تسهیل و توسعه تجارت در ۷ محور توافق کردند.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا، «فرود عسگری»، رییس کل گمرک ایران، در نشست دوجانبه روسای کل گمرکات ایران و آذربایجان در جلفا بر لزوم  تسریع در حل گمرکی مشکلات طرفین تاکید کرد.

در این نشست دو جانبه که مدیران کل گمرکات هم مرز با آذربایجان و جمهوری نخجوان نیز حضور داشتند، پس از طرح مسایل و مشکلات موجود در ۷ بند به توافق رسیدند.

۷ محور مورد توافق گمرکات ایران و آذربایجان برای تسهیل و توسعه تجارت به شرح زیر است:

۱- مشکلات فنی موجود تبادل اطلاعات در اسرع وقت با تشکیل کمیته کارشناسی فناوری اطلاعات مرتفع شود.

۲- بحث تبادل  اطلاعات دستگاه های ایکس ری در دستور کار قرار گیرد.

۳- با توجه به درخواست مسئولین گمرک نخجوان موضوع ترانزیت خارجی دام وگل و گیاه از مبدا جمهوری نخجوان به مقصد آدربایجان بررسی و مراتب به وزارت جهاد کشاورزی منعکس شود.

۴- موضوع وضع تعرفه‌های ترجیحی فیمابین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری نخجوان با توجه به استقبال  طرفین بررسی می شود.

۵- ‌با توجه به تجربه موفق  تبادل اطلاعات کارنه تیر ایران و ترکیه پیشنهاد تبادل اطلاعات کارنه تیر از طرف رییس کل گمرک کشورمان مطرح و با  استقبال طرف آذری  مواجه شد.

۶- با توجه به شبانه روزی شدن مرزهای بیله سوار و جلفا مقرر شد نواقص موجود از جمله  عدم حضور شرکت های حمل و نقل و شرکت های بیمه در ساعات  پایانی شب حل و فصل شود.

۷-رییس کل گمرک کشورمان با توجه به تجارب ارزشمند کشورمان در کشفیات مواد مخدر و انسان پیشنهاد برگزاری برگزاری دورهای آموزشی برای پرسنل گمرک آذربایجان را مطرح کرد و رییس کل گمرک آذربایجان دستور داد در اولین فرصت نسبت به اعزام کارشناس اقدام شود.

لازم به ذکر است که رییس کل گمرک ایران را در این سفر کاخکی مدیرکل دفتر همکاری های بین الملل، بهپوری مشاور رییس کل و حبیب وند رییس گروه همکاری های دو جانبه دفتر همکاری های بین الملل همراهی کردند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز