معاون وزیر راه‌ و شهرسازی:

۷۰ شرکت حمل‌ونقل در رابطه با مشکلات رانندگان تعطیل شد

۱۳۹۷/۰۴/۳۱ - ۱۲:۱۲:۳۱
کد خبر: ۷۳۱۹۶۹
۷۰ شرکت حمل‌ونقل در رابطه با مشکلات رانندگان تعطیل شد
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به ثبت افزون بر ۱۴ هزار شکایت در رابطه با مشکلات رانندگان، از تعطیلی دائم و موقت ۷۰ شرکت حمل‌‌ونقل در همین راستا خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا، به نقل از روابط‌عمومی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، «عبدالهاشم حسن‌نیا»، معاون وزیر راه‌وشهرسازی و رئیس این سازمان امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیران کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد با اشاره به فعالیت ۶۰۰ هزار راننده در بخش حمل‌ونقل بار و مسافر کشور که ۳۴۰ هزار نفر از آنان رانندگان کامیون هستند، در مورد پیگیری درخواست‌های‌ کامیون داران اظهار کرد: موضوع بیمه تکمیلی رانندگان و خانواده‌های آن‌ها را در دستور کار قرار دارد که امید است با عملیاتی شدن آن بتوانیم رضایت این قشر زحمت‌کش جامعه را فراهم سازیم.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از تمام رانندگان و کامیون داران کشور خواست تا هرگونه خلل و کاستی در رابطه با وضعیت جاده‌ها، نحوه دریافت بار و پرداخت حق‌الزحمه از سوی شرکت‌ها را از طریق سامانه ۳۰۰۱۴۱ و تلفن گویای ۱۴۱ این سازمان برای رسیدگی و رفع مشکلات در این حوزه گزارش کنند. که تاکنون ۱۴ هزار و ۱۰۰ مورد شکایت در این راستا از سوی رانندگان مطرح شد که منجر به تعطیلی دائم و موقت ۷۰ شرکت حمل‌ونقلی شده است.

مهندس حسن نیا همچنین از تلاش برای اجرای مکانیزه فرآیند کنترل هزینه‌های حمل‌ونقل بار در سراسر کشور برای جلوگیری از اجحاف حق‌وحقوق فعالان خبر داد و گفت: رسیدگی به توزیع لاستیک مورد نیاز برای ناوگان سنگین کشور به‌صورت عادلانه ، پیگیری کرایه‌های تانکرهای سوخت‌رسانی و ساماندهی توزیع بار، نظارت بر دریافت کمیسیون‌های دریافتی شرکت‌های باربری و برخورد قاطع با موسسه‌های متخلف، بیمه تأمین اجتماعی رانندگان از دیگر موضوعات موردبررسی و رسیدگی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای برای رفاه رانندگان حمل‌ونقل جاده‌ای است.

معاون وزیر راه‌وشهرسازی یکی دیگر از خواسته‌های رانندگان را عملیاتی کردن تن کیلومتر بار ذکر کرد و گفت: این موضوع نیز از طریق همکاری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با وزارت متبوع، انجمن رانندگان و شرکت‌های باربری و مرکز تحقیقات وزارت راه‌ و شهرسازی در دست بررسی و اقدام است. مهندس حسن‌نیا با اشاره به جابجایی ۹۰ درصد مسافر در کشور از طریق ۲۲۰ هزار کیلومتر جاده‌های کشور و نیز حمل سالانه ۶۰۰ میلیون تن کالا از این طریق که ۴۳۰ میلیون تن از آن دارای بارنامه است، استان یزد را به لحاظ موقعیت جغرافیایی در مرکز ثقل راه‌های کشور خواند.

 رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ضمن قدردانی از خدمات محسن صادقیان مدیرکل اسبق اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان، از سعید برازنده مقدم که سرپرستی این اداره کل را در شش ماه گذشته بر عهده داشت نیز تشکر کرد. مهندس حسن‌نیا در پایان نیز ابراز امیدواری کرد که «علی علیخانی» به‌عنوان مدیرکل جدید این اداره کل در استان یزد بتواند با بهره‌گیری از تجربیات گذشته خود و حمایت مسئولان استان، گام‌های خوب و مؤثری در این استان کویری بردارد.

 محسن صادقیان معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد با اشاره به تولید و جابجایی سالانه حدود ۲۲ تا ۲۴ میلیون تن بار از این استان، اهمیت استان یزد را کمتر از بنادر کشور ندانست و افزود: این در حالی است که استان یزد به‌عنوان دومین استان معدنی کشور در حمل‌ونقل کالا مؤثر است. وی با اشاره به وضعیت مطلوب راه‌های روستایی استان گفت: حتی برخی از راه‌های روستایی، بار معادن استان واقع در این مناطق را نیز به دوش می‌کشند. محسن صادقیان مدیرکل اسبق اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان گفت: یزد نه‌تنها مبدأ تولید و جابجایی بار است، بلکه به دلیل موقعیت جغرافیایی، میزبان و پذیرای مسافران عبوری و بارهای ترانزیتی از جنوب، شمال، شرق و غرب کشور است.

صادقیان وضعیت حمل‌ونقل امروز استان را مدیون همکاری انجمن‌های صنفی حوزه حمل‌ونقل استان دانست و عنوان کرد: همراهی و همکاری انجمن‌های رانندگان، شرکت‌های باربری و سایر تشکل‌های این حوزه با اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گام مؤثری در بهبود و ترقی وضعیت حمل‌ونقل استان بوده است. این مسئول ادامه داد: شفاف‌سازی در بحث حمل و جابجایی بار در کشور می‌تواند منجر به جذب و جلب رضایت عمومی به‌ویژه رانندگان شود چراکه نبود این عامل در شرکت‌های باربری، تولیدکنندگان بار و حتی رانندگان در گذشته به نارضایتی کنونی آن‌ها منجر شده است. وی تجهیز سالن پایانه بار یزد به سیستم مکانیزه پس از سال‌ها را از مهم‌ترین اقدامات در این زمینه ذکر کرد و با اشاره به پیگیری راه‌اندازی سامانه تولید و جابجایی بار در استان، گفت: ایجاد این سامانه در سطح کشور می‌تواند با کوتاه کردن دست دلالان و واسطه‌ها، به رعایت حقوق رانندگان منجر شود.

علی علیخانی مدیرکل جدید اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد در این مراسم از یزد به‌عنوان پل ارتباطی بین استان‌های شمال و جنوب و نیز مناطق شرق و غرب کشور یاد کرد و گفت: این استان هم به لحاظ تولید و هم از نظر ترانزیت بار از اهمیت ویژه‌ای در کشور برخوردار است. وی بر ضرورت ایجاد بستری مناسب، امن و آرام در راه‌های استان برای عملکرد موفق بخش حمل‌ونقل جاده‌ای تأکید کرد و گفت: تحقق این مهم نیاز به تلاش و دقت عمل بیشتری دارد و امید است که مسئولان کشوری و استانی، نمایندگان مجلس و علمای استان و همچنین انجمن‌های صنفی حمل بار و مسافر و دیگر دستگاه‌ها و ارگان‌های مرتبط با این حوزه، حمایت لازم را برای توسعه این حوزه در استان مهم یزد داشته باشند.

 شایان ذکر است علی علیخانی مدیرکل و معاون راهداری اداره کل راه‌وترابری استان چهارمحال و بختیاری، مدیرکل راه‌وشهرسازی استان لرستان و خدمت در سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای را در کارنامه کاری خود دارد. یادآور می‌شود معاون وزیر راه و شهرسازی در دیدارهای جداگانه‌ای با مقامات استانی در مورد مشکلات رانندگان بخش حمل‌ونقل جاده‌ای برون‌شهری گفتگو کردند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز